« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
آوای رودکوف گزارش می کند:
تمامی انسانهایی که آفریده شده اند، انبیاء، اولیاء و انسان های عادی باید امتحان پس دهند و هیچکس نیست که بیاید و برود و امتحانی به خداوند پس ندهد!
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، انگیزه برای آزمایش های الهی جدا سازی خوب از بد، و بد از خوب است زیرا در جامعه ای که همه ی گروه ها خود را انقلابی قلمداد کرده و به ظاهر از آن دفاع می کنند درحالی که گروهی از آنان منافق و ضد انقلابند، بهترین وسیله برای شناساندن افراد صالح و فاسد و مؤمن و منافق، آزمایش های الهی است، درغیر این صورت همه گروه ها با نقاب انقلابی در یک صف قرار گرفته و از یکدیگر تمیز داده نمی شوند.

آزمایش های الهی، یک سنت همگانی است که به فرد و یا گروه خاصی اختصاص ندارد، بلکه تمام افراد، به تناسب امکانات و استعدادهای خود، در بوته امتحان قرار می گیرند.

مهم ترین مسئله در آزمایش های الهی، آگاهی از انگیزه های امتحان است و یکی از این انگیزه ها این است که لیاقت ها و شایستگی های نهفته در افراد، در سایه امتحان، ظهور و بروز نموده و از این طریق، افراد به کمال مطلوب خود برسند و اگر امتحان و آزمایش در کار نبود، کمالات نهفته در درون افراد به صورت گنج پنهان باقی می ماند و خود را نشان نمی داد.

امتحان و ابتلا یکی از سنتهای الهی درجهت رشد و تعالی انسان است. امتحان الهی حقیقت ایمان انسان را آشکار کرده و معیار پاداش و جزای انسان قرار می گیرد. علاوه بر این پیروزی در امتحان الهی موجب بهره مندی انسان از رحمت و مغفرت بی پایان الهی و افزایش ایمان و تربیت نفس او می شود.

يکی از تفاوت هایی كه بين امتحان الهى و امتحان هاى معمول نزد ما انسان ها هست اين است كه غالباً ما نسبت به باطن حال اشيا جاهليم و مى‌خواهيم با امتحان آن حالت از آن موجود را كه براى ما مجهول است روشن و ظاهر سازيم ولى از آنجا كه جهل در خداوند سبحان متصور نيست چون كليدهای غيب نزد او است، بنابراین امتحان او از بندگان براى كشف مجهول نيست بلكه تربيت عامه الهيه است نسبت به انسان ها كه او را به سوى حُسن عاقبت و سعادت هميشگى دعوت مى‌كند.

از اين نظر امتحان است كه حال هر انسانى را براى خودش معين مى‌كند تا بداند از اهل كدام خانه است؛ اهل دار ثواب است و يا دار عقاب!؟


ما باید هر لحظه آماده امتحان الهی باشیم
حجت‌الاسلام عبداله محمدی، امام جمعه میانه در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف اظهارکرد: امتحانات سختی در پیش است! ما باید هر لحظه آماده امتحان الهی باشیم.

وی، افزود: بندگان با عبادت، گفتگو، اولاد و ریاست امتحان می شویم.
وی، بااستناد به آیه 2سوره عنکبوت(أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان به خدا آورده‌ایم رهایشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟

امام جمعه میانه، ضمن بازگونمودن دلیل امتحان های الهی ادامه داد: دليل امتحان‌هاى الهى، عينى و محقّق شدن علم ازلى خداوند و جداشدن مؤمنان واقعى و شكوفا شدن استعدادهاى درونى و به فعليّت رسيدن آنهاست.

وی، با اشاره به فرموده امام موسی کاظم(ع) افزود: ایشان می فرمایند: مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده شود، به بلایش نیز افزوده می شود.

حجت‌الاسلام محمدی، از لزوم پیشه نمودن صبر بندگان گفت و تاکیدکرد: بندگان باید در امتحان های الهی صبر پیشه نمایند و خدای متعال به صابران پاداش خواهدداد.


همه در معرض امتحان هستیم
در ادامه حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجت شیر، نیز اظهارکرد: همه در معرض امتحان هستیم و امتحانمان هم زمان مشخصی ندارد.

وی، از امتحان پس دادن همه انسانها گفت و افزود: تمامی انسانهایی که آفریده شده اند، انبیاء، اولیاء و انسان های عادی باید امتحان پس دهند و هیچکس نیست که بیاید و برود و امتحانی به خداوند پس ندهد!

وی، بااستناد به آیه 115 سوره مومنون(أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: آیا چنین پنداشتید که ما شما را به عبث و بازیچه آفریده‌ایم و هرگز به سوی ما بازگردانده نمی‌شوید؟!

حجت السلام شربیانی، ضمن بازگونمودن پایان نداشتن امتحان انسانها ادامه داد: امتحان انسانها پایانی ندارد و از بدو تولد تا آن زمان چشم فرو بندند، امنحان می شوند.

امام جمعه عجب شیر، یادآورشد: باید از خداوند بخواهیم که عاقبتمان را ختم به خیر کن. مهم است که انسان عاقبت به خیر شود و از امتحان های الهی روسفید خارج شود.

وی، بااشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: خداوند رحمت کند کسى را که ارزش و اعتبار خود را بشناسد و بداند از کجا آمده، اکنون در کجاست و سپس به کجا مى‏ رود!؟

حجت‌الاسلام شربیانی، انسان را متعهّد دانست و تاکیدکرد: انسان مسئول و متعهّد است و باید خود را براى پاسخگویى در قیامت آماده کنیم.


گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: