« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
به قلم وحید قزلسفلو کارشناس ارشد زبان انگلیسی:
درس زبان انگلیسی از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار است زیرا در جامعه امروزی تکنولوژی و به دنبال آن ارتباطات پیشرفت بسزایی داشته است ....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید قزلسفلو:درس زبان انگلیسی از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار است زیرا در جامعه امروزی تکنولوژی و به دنبال آن ارتباطات پیشرفت بسزایی داشته است و آنها در ارتباط تنگاتنگی با زبان انگلیسی هستند، پس برای استفاده از این تکنولوژی و ارتباط برقرار کردن در دنیای امروزی باید دانش کافی زبان انگلیسی را داشته باشیم. این دانش می تواند در مدرسه، آموزشگاه های زبان انگلیسی و یا به صورت خودخوان رخ دهد.

مدرسه می تواند نقش مهمی را در یادگیری زبان برای دانش آموزان ایفا کند. دانش آموزان در پایه هفتم زبان را شروع می کنند و به مدت شش سال تا پایه دوازدهم آن را ادامه می دهند. سپس باید از دانش خود طی این شش سال استفاده کرده تا بتوانند به سوالات کنکور درس زبان پاسخ دهند. با نگاهی به سوالات کنکور می توان فهمید که سطح سوالات خیلی بالاتر از سطح کتاب هایی است که در طی شش سال تدریس شده است.

دانش آموزان برای موفق شدن در درس زبان دو راه پیش رو دارند. به عنوان راه اول می بایست از سنین پایین مثلاً هشت یا نه سالگی به آموزشگاه زبان رفته باشند و تا سال دوازدهم آن را ادامه دهند تا در مباحث گرامر، لغات و درک مطلب به سطحی بالا برسند تا بتوانند از پس گرامر، لغات و متون کنکور برآیند. آنها در آموزشگاه های زبان انگلیسی با کتاب هایی در سطح خیلی بالاتر از سطح مدرسه روبرو می شوند و دامنه لغات و سطح گرامر و به دنبال آن درک مطلب خود را خیلی فراتر از مدرسه ارتقاء می دهند و مطالب کتاب درسی برای آنها تازگی ندارد و از قبل با آنها آشنا شده و به حد کافی تمرین داشته اند. و فقط باید با اصول تست زدن آشنا شوند که با اندکی راهنمایی و تمرین و مطالعه کتاب های تستی معمول در بازار می توانند موفق شوند.

به عنوان راه دوم آنها باید کتاب های سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم را بسیار دقیق و نکته بینانه مطالعه کرده و در کنار آن تست زده و حتما به کلاس کنکور درس زبان بروند تا ضعف لغات و گرامر خود را جبران کنند. شاید این سوال پیش بیاید که چرا کلاس کنکور؟ جواب اینجاست که معلم دبیرستان که پایه دوازدهم را تدریس می کند در هفته 4 ساعت به کلاس درس می رود و پایه دوازدهم مهم ترین کتاب زبان را دارد و اکثر سوالات گرامر و لغات کنکور از این پایه مطرح می شود، اما معلم باید بچه ها را برای آزمون نهایی نیز آماده کند که شیوه تدریس برای آزمون تشریحی نهایی با آزمون کنکور تفاوت زیادی دارد. آموزش و پرورش نیز از معلم می خواهد که مبنا را کتاب قرار دهد و دانش آموزان در درجه اول برای آزمون نهایی آماده شوند. پس معلم در این چهار ساعت سعی بر این دارد تا مطالب را در حد کتاب درسی و برای یک آزمون تشریحی ارائه  نماید تا دانش آموزان بتوانند یک آزمون نهایی خوب ارائه دهند. اما نکات زیادی در کنکور هست که نیاز به توضیح به صورت تستی دارند و در این وقت اندک فرصت ارائه تستی برای معلم باقی نمی ماند. به این دلیل است که دانش آموزانی که به کلاس های آموزشگاهی نرفته اند و نکات اضافی را فرا نگرفته اند، در سال آخر دچار مشکل می شوند و چون با حجم زیادی از لغات و نکات گرامری روبرو می شوند احساس نیاز به کلاس کنکور می کنند و در بدترین حالت گاهی حتی به کنار گذاشتن این درس در کنکور نیز فکر می کنند.

مدارس در این شرایط می توانند نقش مهمی را ایفا کنند به این صورت که می توانند دانش آموزان را به دو گروه قوی و ضعیف تقسیم نمایید و برای آنها کلاس های فوق برنامه زبان انگلیسی کنکوری در سطح زبانی خودشان برگزار نمایید که برای دانش آموزان مقرون به صرفه نیز هست و آنها را امیدوارتر نیز می کند. معلم نیز می تواند در چهار ساعت هفتگی خود در به تدریس تشریحی کتاب و بر اساس آزمون نهایی بپردازد و دانش آموزان در کلاس های فوق برنامه در سطح خود به بررسی سوالات و یادگیری نکات کنکوری بپردازند. در این حالت آنها می توانند آزمون نهایی خوب و همچنین درصد خوبی در کنکور در درس زبان داشته باشند و به موفقیت در این درس برسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: