« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
"برای آینده"؛
جمعی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور خواستار انتصاب استانداری جوانی شدند و نوشتند:این استان به یک استاندار جوان، واجد روحیه حریت و استقلال برای عبور از تنگناهای فضای مسموم سیاست‌زده و قومیت‌گرا، البته فسادستیز و عدالتخواه و کارآمد نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جمعی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور خواستار انتصاب استانداری جوانی شدند و نوشتند:این استان به یک استاندار جوان، واجد روحیه حریت و استقلال برای عبور از تنگناهای فضای مسموم سیاست‌زده و قومیت‌گرا، البته فسادستیز و عدالتخواه و کارآمد نیاز دارد.

متن این نامه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

جناب آقای احمد وحیدی، وزیر محترم کشور؛
سلام علیکم

♦استان کهگیلویه و بویراحمد را اگر نتوان محرومترین استان کشور نامید، ولیکن‌ با قاطعیت و براساس آمارهای رسمی و واقعیت‌های میدانی، می‌توان جزء سه استان نخست کشور در عقب‌ماندگی از ریل پیشرفت و توسعه نامید. براستی ریشه و اساس بروز چنین وضعیت نامتوازن و ضدعدالت در منطقه‌ای که مزیت‌های نسبی و داشته‌های تاریخی آن همواره در خدمت تمام‌ کشور بوده است، چیست؟!

♦ظرفیت و حجم کلمات موردنظر در موقعیت این یادداشت، اجازه نمی‌دهد که شرح کاملی از وضعیت کنونی و ریشه‌ها و علت‌ها ارائه گردد، ولیکن به سرنخ‌هایی از مهمترین مسائل استان، اشاره‌ای اجمالی خواهیم داشت؛

1️⃣ همواره نوع نگاه و چشم‌اندازی که براساس آن به استان کهگیلویه و بویراحمد نگریسته شده است، بینشی حداقلی و فاقد یک نگرش عادلانه و منطبق بر واقعیات استان است. نگرشی که همواره می‌کوشد القا کند که این استان، محروم است و لذا باید حاکمیت برای رفع این محرومیت، خدماتی ارائه کند.! این استان بدلیل کمبود منابع و اعتبارات، به کمک مسئولان و حاکمیت نیاز دارد.! (نگاهی نازل، سطحی و غیرواقعی)

 2️⃣ اما با اندکی تامل درمی‌یابیم که چشم‌انداز دقیق‌تر و عمیق‌تر، این است که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها، تامین امنیت و انرژی پایدار، تولید محصولات لبنی، کشاورزی، غذایی، طبیعی، دارویی و... و البته مهمتر از آن، جوانان پُرتوان و مستعد، به کهگیلویه و بویراحمد نیاز دارد، پس کشور به سرمایه‌های انسانی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیاز دارد.

3️⃣ استانی که باوجود وسعت کم، ولی ۱۰درصد منابع آب کشور را تشکیل می‌دهد، ۱۰درصد منابع طبیعی و جنگلی کشور را پوشش می‌دهد، مهمترین ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی جنوب کشور را داراست، ۲۵درصد انرژی یعنی نفت و گاز و میعانات گازی کشور را تامین‌‌ می‌کند و از سال ۱۳۴۲ همراه مبارزات "حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه" و مردم سراسر کشور بوده است و جوانان خود را در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمِ "حضرت زینب سلام‌الله‌علیها" به کارزار مبارزه فرستاده است و بیشترین اعزام‌ به جبهه را نسبت به جمعیت تقدیم نظام کرده است.

➖استانی که دارای یکی از چهارده میراث طبیعی بشر یعنی رشته کوه دنا با ۵۲ قله بالای ۴۰۰۰ متر است. بخشی از تامین گوشت، بخشی از محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار، برنج، گندم و جو در جنوب کشور از این استان تامین می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: