« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
مدیرکل روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
نشست و گردهمایی بخشداران استان با موضوع نظارت بر امورات دهیاری ها به ریاست حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، نشست و گردهمایی بخشداران استان با موضوع نظارت بر امورات دهیاری ها به ریاست حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲۴۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال اعتبار برای پروژه های روستاهای فاقد دهیاری و دارای دهیاری استان خبر داد و گفت: از این میزان ۷ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری و ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به روستاهای دارای دهیاری اختصاص یافت.

 
وی در این نشست با اشاره به اینکه مبالغی از طرف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان امورمالیاتی به حساب دهیاری ها واریز شد، اظهار داشت: ۶۰ درصد این مبالغ باید صرف امورات عمرانی و ۴۰ درصد صرف امورات جاری روستا شود.

مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: براساس گزارشات ارائه شده برخی از دهیاری ها ۱۰۰ درصد این مبالغ را صرف امورات جاری کرده اند و این مورد تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بخشداری ها بر هزینه کرد دهیاری‌ها باید بیشتر شود، تصریح کرد: دفتر امور روستایی نیز بر این مهم کنترل و نظارت دارد.


کاظمی با انتقاد از اینکه برخی دهیاران دچار روزمرگی شده اند و برنامه خاصی برای توسعه روستا ندارند، تاکید کرد: دهیاران باید با ایجاد طرح های اشتغال زایی از این حالت خارج شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: از طریق تفاهم نامه ای که بین سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و بانک ملی منعقد شده است مقرر شد تسهیلات با کارمزد ۸ درصد در اختیار جامعه روستایی قرار بگیرد و پروژه هایی تعریف شود تا به سمت اشتغال پایدار روستایی گام بردارند.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر اینکه هرگونه مصوبه دهیاری ها باید از مجاری قانونی عبور کند، گفت: تمام مصوبات دهیاری ها باید به تایید کمیته تطبیق فرمانداری برسد و بخشدار مربوطه کاملا در جریان مصوبات باشد.


وی، افزود: بعضی مواقع مصوبات در کمیته تطبیق بررسی نمی شود که این موارد دارای ایراد است و باید این مهم بررسی شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: عملکرد دهیاران در زمینه مدیریت پسماند در روستاها مطلوب نیست و باید برای نظافت، بهسازی و زیباسازی روستاها تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه دفن زباله باید معین باشد، گفت: در رابطه با دفن زباله در منطقه دوپشته دشتروم مقرر شد پسماندها خارج از محدوده روستا جمع آوری شوند.


کاظمی، تاکید کرد: بخشداران در جمع آوری زباله ها نظارت کنند.

وی، افزود: مقرر شد ماموران پلیس راه استان با رانندگان متخلف در خصوص تخلیه زباله ها در منطقه دوپشته دشتروم برخورد کنند.

کاظمی، اظهار داشت: بخشداری ها از قبل درآمد پروانه های خارج از محدوده روستا از طریق سازمان همیاری شهرداری ها کامیون خریداری و یا به صورت روزانه اجاره کرده و نسبت به پاکسازی آن مناطق از زباله ها اقدام کنند.


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمیسیون ماده ۹۹ با متخلفین ساخت و ساز در مناطق روستایی برخورد می کند.

وی، تاکید کرد: بخشداران نسبت به اجرایی نمودن آرای کمیسیون ماده ۹۹ اقدام کند.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه گزارشاتی مبنی بر بکارگیری غیرقانونی نیرو توسط برخی دهیاران به دست ما رسیده است، عنوان کرد: بکارگیری نیرو ممنوع است.

وی، تصریح کرد: در گزینش دهیاران باید نیروهایی که از سلامت کافی برخوردارند به کار گرفته شوند و از فیلتر گزینش رد شوند.

کاظمی در پایان، تاکید کرد: دفتر امور روستایی بر عملکرد دهیاران چه بحث پروژه های عمرانی و سایر امورات از جمله مباحث مالی نظارت مستمر و مداوم خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین