« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
آوای رودکوف؛
صبح امروز هفتمین نشست شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آوای رودکوف از یاسوج،صبح امروز هفتمین نشست شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.


درآمد های استان از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱، رشد ۷۱ درصدی داشته است!

در ابتدای این نشست یک مدیر کل و دو مشاور استانداری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند و پس از آن رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  با  اشاره به دستور کار جلسه به  گزارش عملکرد سازمان برنامه بودجه در سال ۱۴۰۱ و جایگاه استان در لایحه بودجه 1400پرداخت و  با بیان اینکه شورای برنامه ریزی بالاترین مرجع تصمیم گیری در مسائل کلان استان است، گفت: لایحه بودجه توسط ریاست جمهوری به مجلس تقدیم شد و نمایندگان آن را تصویب می کنند، در دولت جدید با مجمع نمایندگان هر استان و شورای برنامه ریزی استان موضوعات بودجه مطرح شده تا به تهران منعکس و از بودجه استان دفاع شود.

شهابی با بیان اینکه رشد اقتصادی از سال ۱۳۴۱ دارای نوسان  و متوسط رشد ۳ و هشتم دهم  بوده است، گفت: از سال ۹۰ تا ۹۹ تحریم ها سرانه تولید اقتصادی را کمتر کرد، در برش تولید ناخالص ملی در بین ۱۰ استان کشور ۷۰ درصد را در اختیار دارند و ۷ استان به استان ما کمتر از ۶ درصد رشد تولید ناخالص ملی دارند و به معنای محرومیت و عدم توسعه یافتگی است.
 
وی وضعیت تورم را در سال ۹۹، ۴۷ درصد در کشور اعلام کرد و گفت: جمعیت ۱۵ سال به دلیل کرونا از ۲۷ میلیون  در زمستان به ۲۵ میلیون کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه در سال ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ تا پایان دولت و دو سال تا پایان دولت بعدی باید رشد اقتصادی ۶ درصد کسب شود.
 
ایشان رشد اقتصادی را شامل ۴ و‌ نیم درصد سرمایه گذاری و ۳ و نیم درصد بهره وری اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی، بانک ها ، جذب سرمایه گذاری در چهارچوب آمایش سرزمینی برای سرمایه گذاری پای کار آیند.

شهابی افزود: رشد اقتصادی برای ۸ شهرستان تهیه و به تهران ارسال شده است.

وی تشکیل صندوق پیشرفت عدالت را از خصلت های دولت دانست گفت: دولت در لایه بودجه صادارت نفت ۱ میلیون و دویست هزار بشکه می داند و ارز ترجیحی برای واردات حذف شده است.

شهابی کل‌بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ را  ۱۲۷۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ ، ۱۳۷۲ میلیارد تومان افزایش اعلام و از  ۷ درصد رشد بودجه ای خبر داد و گفت: رشد ۸ درصدی در اعتبارات عمرانی،  اعتبارات منابع آب به دلیل تنش ها، جنگ آبی افزایش داشته است.
 
وی متوسط طول عمر  طرح های عمرانی  در سال ۹۱ را ۱۰ سال اعلام کرد و با اشاره به اینکه در سال ۹۹ این رشد به ۱۷ سال افزایش یافته است، گفت: درآمد های مالیاتی باید روند افزایشی داشته باشد و حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد ،در سال ۹۳ سهم نفت در بودجه چهل درصد بود و در سال ۹۹ ده درصد است.

شهابی تمرکز زدایی در بودجه ۱۴۰۱ را دارای اختیارات خوب دانست و گفت: صندوق پیشرفت عدالت  در استان تشکیل شده و استاندار استان به عنوان رئیس صندوق معین شده است.

وی جایگاه استان در بودجه سال ۱۴۰۱ را با درآمد هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و اینکه  دویست میلیارد تومان فروش اموال توسط دستگاه های استان باید اجرا شود،  گفت:  درآمد های استان از سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱، رشد ۷۱ درصدی داشته است.

به مدیران کل استان فشار بیاورید تا پای کار باشند

استاندار در این نشست و زمانی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال ارائه گزارشی از وضعیت بودجه ۱۴۰۱ بود، گفت؛ با توجه به وضعیت بارش‌ها مدیرکل بحران، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت توزیع نیروی برق می‌توانند جلسه را ترک کنند‌.

سید علی احمدزاده ضمن قدردانی از تلاش‌های چند روز اخیر این سه دستگاه افزود: وضعیت استان در پی بارش‌های شدید برف و باران بحرانی است در مناطق مارگون، دیشموک و قلعه رئیسی وضعیت مناسبی به خصوص در برق نداریم و جاده‌ها مسدود است.

وی بیان کرد: از این مدیران می‌خواهم جلسه را ترک کنند و به کارهایشان برسند.
 
استاندار گفت: از فرمانداران درخواست می‌کنم که پروژه هایی که در شهرستان هستتد را از دو کانالی پیگیری کنتد روی قدرت نمایندگان حساب کنید دو نماینده از سه نماینده در کمیسیون تلفیق است از این ظرفیت استفاده کند. آقای نادران به عنوان رئیس کمیسیون به استان آمدند کار حمایت خیلی خوبی است از طریق نمایندگان پیگیر و احیاء پروژه‌های شهرستانی باشید.
 
احمد زاده در ادامه افزود: به مدیران کل استان فشار بیاورید تا پای کار باشند، خودم از معاونین می‌خواهم پیگیری کنند شما هم از مدیران کل بخواهید پیگیری کنند، ایراداتی در مبانی کار وجود دارد اما سعی کنیم اعتبارات ماده ۲۳ را زنده کنیم.
 
مقام ارشد اجرایی استان با بیان اینکه باید دولت کوچک شود تا بتوان پاسخگوی هزینه ها باشیم ، گفت: در دولت قبل ‌ با بزرگ شدن دولت بودجه ها هزینه و صرف می شد.

وی با بیان اینکه همه باید در جهت کوچک شدن دولت تلاش کرد و گفت: فرار مالیاتی ها شناسایی شود، راه اندازی کارخانه صنعتی نیمه فعال فعال شود تا درآمد ها افزایش پیدا کند.

نظام بودجه ریزی ما نظام سلطان بودجه ریزی و مبنای آن درست نیست
 
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه نظام بودجه ریزی ما نظام سلطان بودجه ریزی و مبنای آن درست نیست.

کریمی نژاد با تاکید بردنبال شدن دیپلماسی بودجه توسط استاندار گفت: وقتی حقوق ها قرار است پلکانی شود مناطق محروم هم حقوق های آنها پلکانی شود.

استاندار استان با بیان اینکه تفاوت رقم های بودجه خیلی فاحش است، گفت: توزیع متوازن سرمایه وجود ندارد ، پول نفت استان ما به جاهای دیگر انتقال داده می شود.
 
در خصوص اعتبار شهرستان تجدید نظر شود

دیهم فرماندار شهرستان گچساران با بیان اینکه بودجه سال گذشته گچساران رقم دقیق ۱۸۶ میلیارد بود که ۹۸ میلیارد آن از محل نفت بود، گفت: در سال جدید در خصوص اعتبار شهرستان تجدید نظر شود تا دچار ضرر نشود.
 
فرماندار دنا در این نشست با بیان اینکه آیا اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه استان تعریف شده است و اینکه اعتبارات زلزله ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و مابقی باید پیگیری شود تا تخصیص یابد.
 
 گرامی گفت: پروژه آبرسانی به دشت باشت که با کاربری شرب، کشاورزی و صنعت تعطیل شده و در دو سال اخیر اینطور به مردم گفته شده که به دلیل رفتن فرد خاصی پروژه ها تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه مردم در این خصوص اعتراضاتی داشتند افزود: در صورتی که دلیل تعطیلی پروژه نگرفتن حقآبه آب بوده است.
 
 فرماندار باشت با بیان اینکه پروژه آب رسانی باشت در چند سال گذشته تعطیل شده است، گفت: با توجه به اینکه پروژه آب رسانی وکشاورزی  باشت سبب اشتغال زایی و کمک به رفع بیکاری می شود با قدرت پیگیری شود.
 
فرماندار چرام به عدالت بودجه ای و مبانی تقسیم آن اشاره کرد و گفت: شهرستان های چرام در مقایسه با کهگیلویه در خصوص بودجه و تقسیم آن مطالبه گر تر می دانیم و خواهان افزایش بودجه هستیم.
 
استاندار در این برنامه به  نشست خود به همراه نمایندگان استان در تهران با ریاست جمهوری در روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: از فرمانداران می خواهم کارهای کلیدی را بسته و آماده کنند تا از این فرصت بهترین بهره را برد.

احمدزاده با بیان اینکه از فرماندار کهگیلویه و مارگون برای وضعیت بحرانی می خواهم آمادگی کامل داشته باشند، گفت: از اصحاب رسانه می خواهم در مسائل گوناگون منطقی باشند مشکلات مختلفی در بحران ها در نقاط مختلف کشور رخ می دهد و برای برطرف کردن آن نیاز به پروسه زمانی است.

وی افزود : پیوست های امنیتی برای پیش بینی تبعات اینده و پیوست های فرهنگی برای اطلاع رسانی عمومی مد نظر قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: