« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
فاطمه دنکوب کارشناس امور بیمه و سرمایه گذاری:
بیمه دارای شاخه ها و زیر شاخه های متعددی است اما یکی از معروف ترین و کاربردی ترین شاخه ها بیمه ی عمر است...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی صنعت بیمه یکی از صنایع قدیمی و پیشرفته است که بر خلاف تصور بسیاری ریشه در تمدن های گذشته دارد و جالب اینکه ایرانیان مبدع اصلی بیمه هستند. 

تعاریف متفاوتی در خصوص بیمه از سوی کارشناسان ارائه شده است اما جامع ترین تعریف که بیانگر ماهیت بیمه نیز است، سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ در حقیت بیمه یکی از روش‌های مقابله با  خطرات احتمالی اقتصادی و غیر اقتصادی است. 

بیمه دارای شاخه ها و زیر شاخه های متعددی است اما یکی از معروف ترین و کاربردی ترین شاخه ها بیمه ی عمر است. 


به منظور آشنایی بیشتر با جزئیات این بیمه و آگاهی از جزئیات آن با فاطمه دنکوب کارشناس امور بیمه و نماینده شرکت بیمه کارآفرین به گفتگو نشستیم :

بیمه عمر را به زبان ساده تعریف کنید
بیمه عمر و زندگی  یک شاخه باارزش در صنعت بیمه است که بر اساس آن بیمه‌گذار طی مدت زمان معینی مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند و در مقابل، بیمه‌گر متعهد می‌شود که در پایان دوره بیمه یا در طول مدت قرارداد در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص یا نقص عضو و ازکارافتادگی ، مبلغ معینی را به صورت یکجا یا به صورت مستمری، به بیمه‌گذار، بیمه‌شده یا فرد تعیین شده از سوی وی پرداخت نماید.

در واقع بیمه عمر اين امكان را براي شما عزيزان فراهم آورده است كه با پس‌انداز مبالغ اندک، ضمن استفاده از پوشش‌هاي بيمه‌اي و كاهش تبعات سنگين حوادث و اتفاقات ناگوار زندگی، امكان سرمايه‌گذاري حق‌بيمه‌های پرداختی فراهم گردد و سود مناسبی پرداخت گردد تا بدين ترتيب ضمن حفظ قدرت خريد، سرمايه‌ای مطمئن و مناسب برای استفاده شما و يا ديگر اعضای خانواده تشكيل گردد.

چرا بیمه عمر یک ضرورت است و بسیاری از کارشناسان و مشاوران اقتصادی بر پرداخت بیمه عمر اصرار دارند؟
بیمه عمر در واقع نوعی سرمایه گذاری است و کارشناسان دلایل متعددی  را برای شرکت در این طرح عنوان می کنند:

دلایلی نظیر وابسته بودن هزینه زندگی افرادی نظیر همسر، فرزند، پدر و مادر به درآمد شما، امکان داشتن یک حقوق مستمری مکمل در دوران بازنشستگی، اهمیت دادن به مقولاتی نظیر احتمال بیماری و بروز حوادث ناگوار که کار و کسب درآمد را دشوار می سازند، برنامه ریزی 10 یا بیست ساله جهت انجام یک کار اقتصادی و سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی و سود مشارکت قطعی از جمله مواردی هستند که باعث می شوند ما به سرمایه گذاری در طرح بیمه عمر جدی تر فکر کنیم. 

پوشش های اضافی و تکمیلی این طرح در بیمه کارآفرین به چه صورت است؟
شرکت بیمه کارآفرین برای اولین بار در کشور طرح بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را در سال 1383 به بازار و هموطنان عزیز ارائه نمود و از سال 1397 طرح بیمه عمر اندوخته دار امید را و در سال 1400 با تکمیل خدمات بیمه ای حجت بیمه عمر را تمام و به معنای واقعی بهترین حالت ممکن بیمه عمر و زندگی  را به بیمه گذاران ارائه میدهد. در این قرارداد بیمه ای افراد از بدو تولد تا سن 80 سالگی میتوانند از مزایای بیمه ای استفاده نمایند که در اینجا به پوششهایی که یک بیمه گذار در طول مدت حیات و عدم حیات خود و یا دیگر اعضای خانواده اش میتواند داشته باشداشاره می شود. در واقع یکی از مسایلی که دغدغه بسیاری از افراد در طول زندگی میباشد بیماری هایی است که امکان ابتلا به آن برایشان وجود دارد. در بیمه زندگی طرح اندوخته دار امید 29 بیماری صعب العلاج تحت پوشش قرار میگیرند که عبارتند از: 1.سکته قلبی 2. سکته مغزی 3.انواع سرطان 4. پیوند اعضای اصلی بدن 5. جراحی عروق کرونر 6. قراردادن فنر در عروق کرونر 7. بالن زدن عروق کرونر 8. جراحی دریچه های قلب 9. قرار دادن باتری (پیسمیکر) 10. بیماری های نورون های حرکتی 11. نابینایی کامل 12. ناشنوایی کامل 13. پارکینسون 14.آلزایمر و دمانس 15.نارسایی حاد کلیوی / دیالیز 16. ام اس 17.کما 18.مننژیت 19.اچ آی وی / ایدز 20.هپاتیت سی 21.هپاتیت ب 22.نارسایی کبد 23.ترمیم دریچه قلبی 24.جراحی آئورت قلب 25. بیماری ماهیچه های قلب 26. تومور خوش خیم مغزی 27.آنمی آپلاستیک 28.از دست دادن قدرت تکلم 29.فلجی که  این پوشش به افراد از بدو تولد  الی 65 سالگی تعلق می گیرد و سقف تعهد شرکت بیمه کارآفرین در این پوشش 5.000.000.000 ریال ( پانصد میلیون تومان )می باشد و در صورت ابتلا بیمه شده به یکی از 29 بیماری فوق ، شرکت بیمه کار آفرین سرمایه این پوشش تکمیلی را طبق مبلغ مندرج در جدول ضمیمه بیمه نامه و صرف نظر از هزینه های بیمارستانی پرداخت می نماید . لازم به ذکر است در صورت تحقق خطر و دریافت خسارت از محل این پوشش ارائه مجدد پوشش بابت دیگر بیماری های این بند قابل انجام است پوشش بیمه تکمیلی ناشی از حادثه: این پوشش به افراد 4 الی 80 ساله تعلق می گیرد. که شرکت متعهد میشود سالیانه تا سقف 1.000.000.000 ریال (یکصد میلیون تومان) هزینه های پزشکی ناشی از حادثه را جبران نماید.مقرری روزانه بستری در بیمارستان : که باز هم به افراد 4 تا 80 ساله تعلق میگیرد و روزانه حداکثر معادل 50.000.000 ریال (پنج میلیون تومان) از چهارمین روز بستری تا 90 روز  خواهد بود.* پوشش حائز اهمیت دیگر در این طرح از کارافتادگی دائم و نقص عضو ناشی از حادثه یا بیماری میباشد که به افراد 4 تا 80 ساله تعلق میگیرد و حداکثر تعهد شرکت 20.000.000.000 ریال (دو میلیارد تومان) میباشد.*معافیت از پرداخت حق بیمه : این پوشش به افراد 18 الی 65 ساله تعلق می گیرد. در صورت از کار افتادگی دائم و کامل بیمه شده( که حداقل تا شش ماه ادامه داشته باشد ) تا پیش از سن 65 سالگی، شرکت بیمه کار آفرین متعهد می گردد حق بیمه بیمه عمر و سرمایه گذاری  را تا پایان مدت قید شده درقرارداد بیمه تقبل نماید و قرارداد با همان کیفیت ادامه پیدا کند.

*دیگر پوششی که در صورت عدم حیات بیمه شده در این قرارداد ارائه میگردد حداکثر تعهد 30.000.000.000 ریالی (سه میلیارد تومان) است که جمعا با اندوخته قرارداد به وراث معین شده در قرارداد تقدیم میگردد..

سخن پایانی 
پیشگیری از حوادث ناگوار ، بیماری و از کار افتادگی ، بروز مشکلات اقتصادی و ... به طور حتم و کامل امکان پذیر نیستند و حتی اگر فردی تمام جوانب احتیاط رارعایت کند، بروز حادثه یا هر مشکل غیر مترقبه دیگری اجتنانب پذیر است. اما آینده نگری و تلاش در جهت کاستن تبعات منفی حوادث پیش بینی نشده امکان پذیر است و یکی از کارکرد های بیمه عمر و زندگی همین آینده نگری و کاستن دغدغه های مالی در زمان گرفتاری است. مضاف بر اینکه در صورت عدم بروز حوادث برای فرد، این بیمه یک سرمایه گذاری منطقی با هزینه اندک و منافع فراوان پس از پایان دوره است.

توصیه بنده به شهروندان در خصوص استفاده از مزایای بیمه عمر و زندگی مراجعه به اهل فن و استفاده از تجربیات مشاوران اقتصادی دلسوز و با تجربه است تا با استفاده از مزایا انواع بیمه به ویژه بیمه عمر، آینده ای روشن و کم دغدغه ای برای خود فراهم سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: