« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
در حقیقت اینکه اقتصاد یک علم است و تابع قوانین خاصی است را ما معمولی ها متوجه می شویم و درک می کنیم ولی این جای داستان را متوجه نمی شویم که چرا فقط لت سمت راست این پنجره دانایی را برای ما باز می کنند و لت دیگر پنجره را که اتفاقاً مایه خیرات و مبرات فراوانی است، فقط برای از ما بهترون باز است؟!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی :این روزها که بحث یارانه های پنهان، ارز ترجیحی، یارانه نان، ماکارونی، دارو و ... و سوء استفاده از رانت های پنهان داغ است، یک عده کارشناس با کیف چرم اصل و کت و شلوار اطو کشیده و سر و صورت اصلاح شده در رسانه ملی و رادیو و رسانه ها با تمام قوا در تلاش هستند پنجره دانایی را باز کنند و مفاهیم اقتصاد را برای ما توجیه و تبیین کنند. این دوستان متفق القول بر ضرورت حذف ارز ترجیحی با دلایل علمی و مستند تاکید دارند و اصرار دارند که داستان یارانه های پنهان را هر چه سریع تر جمع و جور کنند. اتفاقاً کار خوبی است و عین صواب است.

در حقیقت اینکه اقتصاد یک علم است و تابع قوانین خاصی است را ما معمولی ها متوجه می شویم و درک می کنیم ولی این جای داستان را متوجه نمی شویم که چرا فقط لت سمت راست این پنجره دانایی را برای ما باز می کنند و لت دیگر پنجره را که اتفاقاً مایه خیرات و مبرات فراوانی است، فقط برای از ما بهترون باز است؟! در جریان هستید در طول این سال ها یک بابابی به اندازه یارانه کل مملکت از واردات سود برده است! یا خبر دیگری آمده که چند نفر به اندازه دو برابر یارانه کشور سود برده اند! حالا سوء استفاده ها و سود های ریز و پاش چند صد میلیاردی به کنار...

فقط خدمت این دوستان یادآور شویم که اگر اقتصاد علم است و یارانه پنهان در حال ضربه زدن به بدنه اقتصاد و اجتماع است، ما علوم دیگری هم در دنیا داریم که بر اساس آن می توان با افرادی را که در طول این سال ها با از لت دیگر پنجره دانایی بهره بردند، با آنها برخورد جدی کرد و آنها را مجازات نمود. می توان اموال شان را مصادره کرد و به بیت المال بازگرداند. می توان جلوی سوء استفاده دیگران را گرفت. خدا را شکر اسامی و مبالغی را هم که هاپولی کرده اند، شفاف و مشخص است!

پی نوشت: تعریف مجازات: مجازات یا کیفر به معنای اینست که اگر کسی عمل خلاف اخلاق عمومی یا عرف و عادت آن جامعه یا خلاف قانون انجام دهد چون آن عمل بد است پس باید عقوبت و پاداش آن عمل را ببیند یعنی تنبیه شود و یا مجازات شود تا هم خود و هم دیگران متنبه شوند و دیگر آن عمل را انجام ندهند یعنی باید مشقت آن عمل را بچشد و متوجه شود نتیجه آن عمل بد چیست! جالب است نه ؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: