« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
صبح امروز؛
یادواره شهدای عملیات پد خندق با حضور سردار واهبی زاده از فرماندهان دفاع مقدس در لنده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛صبح امروز یادواره شهدای پد خندق با حضور پُر شور مردم ، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان ، مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی در حسینه ثارالله سپاه ناحیه لنده با سخنرانی سردار سید شکرالله واهبی زاده برگزار شد.

ماجرای پد خندق

روزهای پایانی جنگ بود و روزهای مهمی به شمار می رفتند کوچکترین اشتباه از سوی نیروها سبب از دست دادن بخشی از خاک وطن می شد و در این روزهای آخر عراق اقدام به گرفتن جزایر مجنون شمالی و جنوبی کرد.

این موضوع یک نبرد چندین ساعته را رقم زد که در نهایت با شهادت و اسارت غیور مردان تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاتمه یافت.

این جزایر تحت محافظت تیپ ۴۸ فتح بود که گردان‌های مختلفی همچون حضرت رسول، امام علی (ع) و گردان شهدا در آن‌جا مستقر بودند.

هدف از حضور تیپ ۴۸ فتح استان در آن منطقه حفاظت از بخش زیادی از منطقه حور و جاده های استراتژیک آن بود و پد خندق هشت متر جاده بود که در دو طرف سمت چپ و راست آن فقط آب بود و به خاطر همین به آن پد می گفتند.

ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه صبح دشمن عملیات خود را از جاده خندق طلائیه و پیچ کوشک آغاز کرد. وقتی دشمن برای پس‌گیری آن منطقه حمله کرد بسیاری از تیپ‌ها و لشکرها عقب‌نشینی کردند ولی تیپ ۴۸ فتح ایستاد و مبارزه کرد.

منطقه جولانگاه هلی‌کوپترها و هواپیماهای دشمن شده بود و تا می توانستند محل را زیر آتش گرفتند و از سویی قایق های مجهز به مسلسل، تیپ و لشکر های مختلف دشمن گروه گروه نزدیک تر می شدند.

رزمندگان تیپ ۴۸ فتح تا پای جان در میدان بودند و جدال های تن به تن، پرتاب های سنگ و کلوخ رزمندگان از صحنه های فراموش نشدنی رشادت های رزمندگانی است که با کمبود تجهیزات و دستان خالی مقابل آن همه تجهیزات دشمن ایستادگی کردند.

کمبود مهمات، قطع ارتباط با نیروهای پشتیبان و در نهایت محاصره پایان این نبرد بود اما با وجود همه این ها تیپ ۴۸ فتح توانست خالق یک حماسه ماندگار شود.

 
فیلم
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: