« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
آقا این حکایت کنکور هم شده مثل حکایت توقف شماره گذاری خودروهای غیراستاندارد و رتبه بندی فرهنگیان و تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ... که دولت ها با یک دست پس می زنند و با پا پیش می کشند!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی :آقا این حکایت کنکور هم شده مثل حکایت توقف شماره گذاری خودروهای غیراستاندارد و رتبه بندی فرهنگیان و تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ... که دولت ها با یک دست پس می زنند و با پا پیش می کشند! یعنی هم دوست دارند کنکور حذف شود و هم دوست دارند پا برجا بماند... از یک طرف سخن از ضرورت حذف کنکور سخن به میان می آورند و از همان طرف هم یک بهانه جدید برای حفظ آن می تراشند!

چندی قبل هم تازه دوستان یادشان آماده که باید مداد سیاه مشکی پررنگ و پاکن را از کنکور حذف کنند و کنکور را به روز کنند! ظاهراً مافیای مداد پاکن نتوانسته اند سبیل دوستان را چرب کنند یا چربی دست مافیای تبلت و دستگاه های هوشمند زیاد بوده است! اصل داستان را خودتان بخوانید.

سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان، نسبت به الکترونیکی کردن آزمون سراسری و ایجاد مراکز آزمون هوشمند برای سال ۱۴۰۳ اقدام می کند و از دستگاه های هوشمندی نظیر کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت استفاده می شود.

یادش بخیر ...کنکور هم کنکور های قدیم... باور بفرمائید کنکور در گذشته برای خودش کبکبه و دبدبه ای داشت و در زمره یکی از خوان های هفتگانه جوانان به حساب می آمد. از تکمیل فرم ثبت نام گرفته که باید بدون تاخوردگی و قلم خوردگی با خودکار مشکی انجام می شد، تا گرفتن کارت شرکت در جلسه که یک نصف روز باید در صف می ایستادیم و باقی داستان ... اما امروز این امورات در کمتر از چند دقیقه انجام می شوند! آش آنقدر شور شده است که اگر تا دو سه سال قبل برای قبولی در دانشگاه دستکم شرکت در آزمون و نوشتن اسم روی برگه الزامی بود، الان حتی نیازی به ثبت نام در کنکور و شرکت در جلسه هم نیست و هر وقت هِرتان کشید و هوس کردید ادامه تحصیل بدهید، می توانید بدون شرکت در مرحله مقدماتی و گروهی از گروه صعود کرده و وارد مرحله حذفی شوید و با پر کردن فرم تعیین رشته، شانس خود را برای قبولی در یکی از دانشگاه های معتبر کشور امتحان کنید! اما این به معنای ضرورت حذف کنکور نیست و کنکور باید سر جایش باشد. یعنی اگر درهای تمام دانشگاه ها باز باشند و هر دانشگاه چند صد صندلی خالی هم داشته باشد، کنکور نباید حذف شود!

البته ما به شخصه از آزمون و ارزشیابی دل خوشی نداریم و معتقدیم برگزاری امتحان نوعی توهین به شعور دانش آموز و دانشجو محسوب می شود. در واقع اﻣﺘﺤﺎﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺷﮏ ﺩﺍریم ﺗﻮ چیزﯼ ﺍﺯ ﺩﺭﺱ فهمیدﻩ ﺑﺎﺷﯽ! اما از آنجا که دوستان در سازمان عریض و طویل سنجش و مافیای کنکور با حذف کنکور دچار لطمات عدیده و گسترده اقتصادی می شوند و ممکن است بلایی سر خودشان یا مردم بیاورند، پیشنهاد می شود اگر روزی زبانم لال کنکور حذف شد، در ازای حذف کنکور دانشگاه ها، چند کنکور جدید ابداع کنیم. مثلاً کنکور ازدواج ،کنکور طلاق، کنکور گواهینامه رانندگی، کنکوراستخدام و .... با این رویکرد علاوه بر شکسته شدن شاخ غول کنکور و عادی شدن این آزمون برای خلق الله، زمینه اشتغال برای عده ای از مدیران بازنشسته و کسب درآمدهای چند هزار میلیاردی نوین برای عده ای دیگر فراهم می شود! این طور نیست؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: