« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای محلول‌پاشی و مبارزه با آفت درختان بلوط ۴۰ میلیارد تومان تامین شده است.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛علی احمدزاده در نشست ستاد فرماندهی مدیریت بحران که با حضور سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد گفت: ۶۰ هزار هکتار از درختان بلوط استان دچار آفت حشره جوانه‌خوار و برگ‌خوار درختان بلوط شدند که برای مبارزه و محلول‌پاشی درختان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تامین ۴۰ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد/ مرکز تحقیقات بلوط راه‌اندازی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان این مبلغ تامین شده که محلول‌پاشی توسط تیم‌های تخصصی و بسیجیان آموزش دیده انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشترین درگیری با این آفات در منطقه باشت است، گفت: علاوه بر مبارزه با این آفات باید درختان جدید جایگزین شود که از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌خواهم از همین امروز به فکر تامین اعتبار برای کاشت درختان جدید باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تحقیقات دانشگاهی در زمینه منابع طبیعی خروجی‌محور باشد، افزود: تحقیق و آموزش مهم است اما از دانشگاه در زمینه منابع طبیعی خروجی می‌خواهیم.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد سرپرست سازمان جنگل‌ها در زمینه احداث سد برای نجات منابع طبیعی این استان گفت: با احداث سد موافقم سالانه ۱۱.۲ میلیارد مترمکعب بارش باران داریم که ۸.۵ میلیارد مکعب آن از استان خارج می‌شود و تنها ۴۰۰ میلیون مترمکعب عاید کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اهمیت احداث سد آبریز گفت: متاسفانه عده‌ای خارج از این استان با مخالفت با احداث این سد آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و تلاش می‌کنند سد احداث نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی اعلام کردند از پایانه‌های دانشجویی حوزه منابع طبیعی حمایت می‌کنند از راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در استان خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی این مرکز در جلسه روز گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: