« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
کهگیلویه و بویراحمد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی بر روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن در تمام مناطق استان نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سید علی احمدزاده که به همراه معاونت امور عمرانی استانداری و مدیران استان با هدف بازدید از روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن به شهرستان گچساران سفر کرده با حضور در پارک بوستان شهدای گمنام نفت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

وی سپس از دریاچه مصنوعی شهدای نفت که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد و گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد در این پروژه هزینه شده و ۷۰ میلیارد دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در اختیار شهرداری گچساران قرار گیرد.

وی در ادامه از سایت ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن با ۶۵ درصد پیشرفت، سایت ۱۲۵ واحدی و سایت ۷۰۴ واحدی پازنان که عملیات احداث آن سال ۱۴۰۱ آغاز شد بازدید کرد.

دکتر احمدزاده در ابتدای این بازدید توصیه‌ای برای مدیران حوزه راه و شهرسازی داشت و گفت: مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در همه حوزه‌ها از جمله طرح نهضت ملی مسکن حساس باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل آب و برقی که برخی از سایت‌ها با آن مواجه هستند، گفت: مشکل آب و برق دو سایت‌ها حل شده و یک مورد باقی‌مانده تا فردا ظهر حل می‌شود.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه روند احداث طرح نهضت ملی مسکن در گچساران رضایت‌بخش است، افزود: پیمانکاران در زمینه افزایش قیمت مصالح گلایه‌هایی داشتند که دولت باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه سایت‌های طرح نهضت ملی در دو تا چهار طبقه در حال احداث است، بیان کرد: سایت مربوط به بنیاد مسکن است که در مرحله پایانی کار است و قرار شده تا پایان شهریور تحویل متقاضیان شود.

دکتر احمدزاده بیان کرد: زمان ۲۴ ماهه برای اتمام سایر سایت‌ها پیش‌بینی شد که با بنیاد مسکن به توافق رسیدیم این زمان به ۱۸ ماه کاهش پیدا کند.

استاندار خبر خوبی هم برای گچسارانی‌ها داشت و گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان مشکل تامین زمین وجود ندارد تکلیف شد تمام ساخت و سازها به صورت طبقاتی انجام نشود و منازل ویلایی که سیاست دولت است احداث و در اختیار مردم خصوصا زوج‌های جوان قرار گیرد.

دکتر احمدزاده بر نظارت بیشتر راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و فرمانداری گچساران بر روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه مشکل معارض مانع از آغاز عملیات احداث در زمان تعیین شده بود اما با همکاری دادگستری مشکل رفع شد و در حال حاضر مانعی برای ادامه کار نیست.

استاندار در خصوص تامین سیمان این واحدها گفت: پیمانکارانی را که مستقیما سیمان خود را از کارخانجات استان تامین کنند حمایت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای شن و ماسه‌ها هم تدبیری اندیشیده شده که یک واحد توانا که بتواند تعدادی سنگ‌شکن ایجاد و مشکل دولت در زمینه مصالح را حل کند مستقر شود.

وی عنوان کرد: بقیه واحدهای تولیدی شن و ماسه پای کار هستند اما چون امکان نظارت مستقیم تعزیراتی بر آنها وجود ندارد قیمت تمام شده افزایش دارد.

وی عنوان کرد: طبق رای دیوان عدالت اداری، اتحادیه‌ها مرجع قیمت‌گذاری شن و ماسه در سراسر کشور هستند و با نظر اتحادیه‌ها هم قیمت‌ها غیرمتعارف افزایش پیدا کرد که به این موضوع اعتراض کردیم.

وی عنوان کرد: از وزارت صمت خواستیم در زمینه تعیین قیمت شن و ماسه توسط اتحادیه‌ها تجدید نظر شود و به سازمان‌های صمت استان‌ها واگذار شود.

 
روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن رضایت‌بخش است/ خبر خوب استاندار برای گچسارانی‌ها

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین