« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
عاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: انجام اعمال زیبایی مانند بوتاکس در مراکز غیر مجاز مانند آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تخلف است چرا که منجر به عوارض شدید و غیرقابل جبران خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف؛ "رحمت اله افشار" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جراحی تخصصی فقط در صلاحیت پزشک متخصص یا پزشکان خبره است و هیچ آرایشگری حق فرو کردن حتی یک سوزن بر پوست مشتری را ندارد.

تزریق بوتاکس و اعمال زیبایی در آرایشگاه ها تخلف است

افشار تصریح کرد: آرایشگران پزشک نیستند و اطلاعی نسبت به آناتومی صورت و عصب صورت ندارند و با یک اقدام درمانی غیر اصولی سبب بروز آسیب جدی به پوست مراجعه کنندگان می‌شوند.

گفتنی است بوتاکس سمی است که از گذشته برای درمان برخی بیماری ها کاربرد داشته اما اکنون ابزاری برای زیبایی شده است، سمی که استفاده نابجای آن عوارض روز افزون و غیر بازگشتی دارد مثل بیرون زدگی چشم، دوبینی، کج شدن دهان، ریزش مداوم اشک و گاهی تبدیل شدن به چهره ای عجیب

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تخلف برخی از عطاری ها و باشگاه های ورزشی اشاره کرد و گفت: تجویز و عرضه هر نوع داروی گیاهی و شیمیایی توسط عطاری ها، باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و واحدهای صنفی تخلف است و به سُخره گرفتن سلامت مردم است.

افشار تصریح کرد: عرضه دارو خارج از داروخانه‌ها قاچاق محسوب شده و بازرسان معاونت غذا و دارو در گشت‌های مشترک با تجویز و عرضه دارو در خارج از داروخانه‌ها به شدت برخورد کرده و واحدهای صنفی متخلف را تعطیل و یا لغو مجوز خواهند کرد.

وی از مردم استان تقاضا کرد: جهت خرید هرگونه دارو فقط به داروخانه ها و برای اعمال زیبایی به پزشکان متخصص امر مراجعه نمایند و از هرگونه آسیب های جبران ناپذیر پرهیز کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: