« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
سرپرست ببمارستان شهید جلیل خبر داد:
جراحی عمومی شاغل در بیمارستان جلیل یاسوج گفت: با تلاش کادر درمان جراحی لاپارسکوپی نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد برای بیمار۸۰ ساله مبتلا به سرطان معده با موفقیت انجام‌ گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛دکتر لطف الله عابدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون حال عمومی این بیمار مطلوب است اضافه کرد:دقیق بودن این روش جراحی، کوچک بودن عمق زخم،درد قابل تحمل بعد از عمل و بهبودی سریع بیمار از مزایای مهم روش لاپارسکوپی جراحی نسبت به عمل باز است.

انجام نخستین جراحی سرطان معده به روش نوین در یاسوج

وی با بیان اینکه سرطان معده تنها با عمل جراحی به روش های باز یا لاپارسکوپی انجام‌می شود تاکید کرد: در روش باز دوران نقاهت بیمار چهار هفته است اما در روش لاپارسکوپی بیمار پس از یک هفته به زندگی عادی خود برمی گردد .

دکتر عابدی عنوان کرد: عمل لاپارسکوپی یا خارج کردن معده روشی نوین است که اخیرا رایج شده و تنها درچند دانشگاه بزرگ کشور انجام‌ می شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر خارج کردن رحم، کیسه صفرا،وکیست های مختلف وهیداتیک به روش لاپارسکوپی دربیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام‌می شود.

سرپرست ببمارستان شهید جلیل نیز گفت: این بیمارستان با بیش از ۲۶۰ تخت فعال و۱۸ اتاق عمل به عنوان یکی ازبزرگترین مراکز آموزشی درمانی و مرکز پشتیبانی‌کشور و اورژانس استان فعال است.

دکتر عباس رضایی افزود: به طور متوسط ماهیانه حدود ۶۰۰ عمل مختلف با استفاده از دستگاهای به روز و پیشرفته توسطه پزشگان‌ متخصص وفوق تخصص دراین بیمارستان‌انجام‌می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: