« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
در نشست ستاد بحران شهرستان لنده عنوان شد:
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مناطق تحت مدیریت، دستور کار نشست ستاد بحران شهرستان لنده بود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه ستاد بحران شهرستان لنده  با موضوع جلوگیری از آتش سوزی منابع طبيعي و کشاورزی ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار و اعضای این ستاد برگزار شد.

بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و بسیج برای مقابله با آتش سوزی /تا کید بر برخورد قضایی با عاملان آتش سوزی ها در لنده

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مناطق تحت مدیریت، دستور کار نشست ستاد بحران شهرستان لنده بود.

در ابتدای این نشست مسولان منابع طبیعی ؛ جهاد کشاورزی ؛هلال احمر ؛بخشدار موگرمون ؛ بخشدار مرکزی ؛ شهردار  و جانشین سپاه ناحیه لنده ؛گزارشی از عملکرد خود در ستاد بحران شهرستان را بیان نمودند.

در این جلسه بخشدار مرکزی لنده اختصاصا و سایر مسولین عضو ستاد بحران عموما خواهان برخورد جدی ضابطین و مسولین دستگاه قضا با عوامل آتش سوزیهای عمدی در سطح شهرستان شدند و از عدم برخورد با عاملان عمدی آتش سوزیها در سنوات گذشته به شدت گلایه نمودند.

قنبر زکی نژاد همچنین با بیان اینکه شایسته است تا  افراد فعال در بحرانها و خصوصا آتش سوزیهای منابع طبیعی و کشاورزی مورد تقدیر قرار گیرند خواهان حضور فعال بسیج در کنار مردم برای مقابله با حوادث و آتش سوزیهای احتمالی شد.

همچنین محمد ظاهر اخش بخشدار موگرمون  ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی مسئولین شهرستان در بحث آتش سوزیهای اخیر اظهار داشت: طبق ماده ۴۷ قانون مراتع و جنگل‌ها کلیه دستگاه‌های کشوری و لشکری موظف هستند در موقع بحران آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کلیه نیروها ، منابع و امکانات خود را در اختیار فرمانداری و منابع طبیعی قرار دهند و هر شخص و مسوولی که در این مهم کوتاهی کند قابل پیگرد قضایی است.

در ادامه این نشست فرماندار لنده با اشاره به آتش سوزی های اخیر در مزارع کشاورزی و منابع طبیعی خواستار اتخاذ تمهیدات ویژه از طرف ستاد بحران برای عدم تکرار این وقایع شد و گفت: از آنجائی که عرصه های منابع طبیعی از ارزش های بالای زیست محیطی و اقتصادی برخوردار هستند و به عنوان سرمایه های ملی محسوب می شوند؛ ضروری است درخصوص حفاظت از این عرصه ها در مقابل آتش سوزی نگاه کلان و ملی داشته باشیم و در این امر که در قانون نیز پیش بینی شده است همکاری تمامی دستگاه های لشکری و کشوری در اطفاء و مهار آتش سوزی ضروری است.

جلال دانش با بیان اینکه جنگل ها و مراتع متعلق به همه مردم است و بهترین حافظان این سرمایه های ملی خود مردم هستند و باید در موقع ضروری و بدون فراخوان در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش جوامع محلی و مردمی و خصوصا بسیج در حفاظت از جنگل افزود : باید امکانات و آموزش های لازم برای مقابله با آتش سوزی در اختیار آنها قرار بگیرد تا در شرایط بحران در کنار نهاد های دولتی کمک یار مسولان باشند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: