« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۰۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
یاداشت از وحید حاج سعیدی؛
آنچه عیان است، منصب نمایندگی سوای جایگاه سیاسی و اجتماعی چهار ساله در زمان نمایندگی و اعتبار غیر مستقیم پس از پایان دوره نمایندگی، از مزایای جانبی دیگری نیز برخوردار است که همه ساله باعث می شود عده ای ادای تکلیف کنند و بیرق خدمت به خلق را بر سر درشان به اهتزار در آورند!!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:افزایش تعداد ثبت نام نامزدها در ثبت نام اولیه انتخابات پیش رو، گمانه زنی های متعددی را در خصوص این استقبال بی سابقه در محافل عمومی به راه انداخته است. عده ای آن را نشانه و زنگ حضور گسترده مردم در انتخابات قلمداد می کنند و جمعی این شور انتخاباتی را ماحصل غبار روبی از فضای سیاسی کشور و آشتی سیاسیون با حاکمیت می دانند و از آن به آشتی ملی تعبیر می کنند. هر چند عده ای نیز حضور کمرنگ فعالیت احزاب در کشور را ماحصل این استقبال می دانند که افراد تنها با داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز و رعایت شرط سنی بدون داشتن حتی یک روز سابقه اجرایی و فرهنگی و اجتماعی وارد کارزار انتخابات می شوند. در انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 طبق آمار رسمی اعلام شده، در کل کشور ۱۵۶۱۸ نفر (برای ۲۹۰ کرسی) ثبت‌نام کرده بودند که رشد حدود 15 درصدی را به نسبت دوره قبل مجلس داشت. از این تعداد نیز در تمام کشور ۷۱۴۸ نفر از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده و وارد کارزار انتخابات شدند.

سنگ محک مردم برای انتخاب نماینده

در این دوره تا کنون نزدیک به سی هزار نفر( تا لحظه تنظیم یادداشت) برای داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه انجام داده اند که به نسبت ثبت کنندگان دوره گذشته شاهد یک رشد نزدیک به ۵۰ درصدی هستیم.

ریشه یابی این استقبال گسترده از نامزدی در انتخابات پیش رو که در همه حوزه های انتخاباتی کلان شهر ها و شهرستان ها به چشم می خورد نیازمند کار کارشناسی و بررسی لایه های متعددی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و سایر عوامل جانبی است ولی آنچه عیان است، منصب نمایندگی سوای جایگاه سیاسی و اجتماعی چهار ساله در زمان نمایندگی و اعتبار غیر مستقیم پس از پایان دوره نمایندگی، از مزایای جانبی دیگری نیز برخوردار است که همه ساله باعث می شود عده ای ادای تکلیف کنند و بیرق خدمت به خلق را بر سر درشان به اهتزار در آورند!

بدون شک نمایندگان مجلس در طول دوران نمایندگی توسط کارتل‌های قدرت و لابی‌های سیاسی و تجاری با پیشنهادات اغواکننده مواجه می شوند که اگر هدف شان از نمایندگی خدمت به خلق باشد و خدا را ناظر بر اعمال خود ببینند، در برابر این ناعدالتی ها سکوت نمی کنند و در صف مردم قرار می گیرند. سوگمندانه این خداترسی در همه نمایندگان نیست و اگر اینگونه بود شاهد رد صلاحیت یک سوم نمایندگان مجلس دهم به دلیل پرونده‌های اقتصادی و اخلاقی نبودیم!

با این حال سنگ محکی برای خداترسی و سنجش میزان مقاومت افراد در برابر کارتل های قدرت و مراکز فساد وجود ندارد و تنها در مواجهه با موقعیت های اغواکننده، می توان به اصالت ذات افراد و میزان صداقت شان پی برد.

شاید در این مسیر مطالعه سوابق و زندگی نامه افراد، بررسی ساختار فکری و عقیدتی اطرافیان و نزدیکان کاندیداها، دیدگاه ها و نظرات خود کاندیدا ها، تالیفات و مقالات در باب موضوعات مختلف بتوانند در تصمیم گیری در خصوص انتخاب کاندیدای اصلح تا حدودی موثر باشند.

امید است نمایندگانی که در انتخابات آتی وارد مجلس می شوند از آزمون های بزرگ سربلند بیرون بیایند و شاهد ماجراهایی چون شاسی بلند و حمله به پلیس راهور و حمایت از افراد معلوم الحال و ... نباشیم. چرا که در غیر این صورت علاوه بر خدشه وارد کردن به شان و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی، میزان اعتماد مردم به آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
1
2
برای کهگیلویه بزرگ بخاطر ثبت نام مجدد محمد موحد باید خون گریست نماینده ای که تنها کارایی او عزل و نصب مدیران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
1
1
تمام فرصت های کهگیلویه بزرگ بخاطر حضور سید محمد موحد در مجلس سوخت از شورای نگهبان عاجزانه درخواست کمک می کنیم درخواست داریم این سد بزرگ را از میان مردم بردار ایشان شناسنامه ای بیش از 70 سال سن دارد در حالیکه نسل های هم سن وسال او در گور هم نابود شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
حضور دکتر مژدهی پور و دکتر رضا دهبانی پور و همچنین سید علی محمد بزرگواری عرصه را بر موحد تنگ نمود .
سبد ارای موحد در طیبی و بهمئی است که هردو در این دوره دارای دو کاندید قوی هستند و از طرفی در دور قبل موحد بالاترین رای را در چرام و سرفاریاب داشت که با امدن بزرگواری این دو شهرستان و بخش را هم از دست داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
1
0
نه به بزرگواری ؛ موحد و هاشمی پور را هشتک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
1
در بین نامزدهای استان تاجگردن را برای استان و گچساران مفید می دانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
اخ از حب پست و مقام
اخ از 24 سال فرصت سوزی در کهگیلویه بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
از ماست که بر ماست
مردم به هیچکدام از سه نماینده فعلی به دلیل عدم کارایی و دخالت در عزل و نصب ها رای ندهند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: