« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
اوای دنا:غلامرضا تاجگردون در قسمتی از نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود ،استان کهکیلویه و بویر احمد و شهرهای گچساران و باشت را دیاری توصیف کرد که بیماری فقر در آن خطه مزمن است و مردمش زبان گله نداشتن را نمی‌دانند.
تاجگردون افزود:‌ مردم این دیار سال‌هاست ستاره در آسمان ندیده‌اند و دود و شعله‌های گاز و نفت را قریب ۱۰۰ سال چشیده‌اند تا با گلوی آغشته به نفت کرسی‌های سبز مجلس را نگه دارند.

وی ادامه داد: مردم باصفا و صادق لر و ترک می‌سوزند تا چراغ‌های پرنور و شبرنگ‌های زیبای پایتخت پرفروغ بماند و در حالی که ۲۰ درصد منابع نفت و گاز را تامین می‌کنند هنوز جایگاه آنها ناشناخته مانده است.

نماینده گچساران گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد و خطه گچساران تنها نقطه نفت خیز کشور است که حتی یک دلار سرمایه‌گذاری منتج به نتیجه در حوزه صنایع پایین‌دستی در آن صورت نگرفته است.

تاجگردون از اینکه مردم این دیار بر مخزن گاز نشسته‌اند و از گاز زیر پای آنها اقصی‌نقاط ایران گرم می‌شوند اما خود به سرما می‌سوزند و جوانانشان در آرزوی بهره‌مندی از کارند انتقاد کرد.

وی ادامه داد: قریب یک سال است که دارایی و مایملک کشاورزان و باغداران گچساران و باشت در سرمای سوزان غیرمترقبه سوخته و تاکنون حتی یک ریال از خوان بیکران دولت عاید آنها نشده است.

«آنها نفت را انفال می‌دانند اما حتی از هزینه آلایندگی آن بی‌بهره‌اند و آب‌های جاری را پشت سدها نگه داشته و به دورترین نقاط ایران‌زمین منتقل می‌کنند اما زمین‌های کشاورزی‌شان خشک و در تابستان ۵۰ درجه تشنه‌اند.»

نماینده گچساران در مجلس از وضعیت جاده‌های استان کهکیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان مطبوعش و همچنین فقدان پزشک متخصص در تنها بیمارستان فرسوده گچساران انتقاد کرد.

تاجگردون اظهار داشت: تاریخ سکونت در باشت به دوره ایلامی‌ها بر می‌گردد اما مردم این دیار از خیل این تمدن گذشته‌اند و می‌گویند ما را چون شهرک‌نشینان اقماری جدید بنگرید تا شاید از این راه بهره‌ای نیز نصیب ما شود.

وی در پایان از دولتمردان و مجلسی‌ها عاجزانه خواست که مردم حوزه انتخابیه‌اش را دریابند و آنها را در حل مشکلاتشان یاری دهند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزین
|
United States
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
1
0
متن کامل نطق امروز در سایت تاج گردون قرار گرفت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: