« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
قابل توجه مادران؛
آغوز اولین ماده‌ی غذایی است که شیرخوار دریافت می‌کند . آغوز، غلیظ و زردرنگ بوده و شکل ظاهری آن از مادری تا مادر دیگر متفاوت است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛کلستروم (آغوز) : شیری است که پستان ها در روزهای اول پس از زایمان تولید می کنند که غلیظ ، زرد رنگ و یا به رنگ روشن است. آغوز حاوی پروتئین بیشتری نسبت به شیر رسیده است.

آغوز حاوی مواد مغذی فراوان و عوامل ایمن‌بخش است که شیرخوار را بر علیه بسیاری از عفونت‌ها محافظت می‌نماید. آغوز خواص ضد ویروسی قوی دارد، حاوی عواملی است که به باکتری‌ها حمله می‌کند، سیستم ایمنی نوزاد را تقویت می‌کند و منبع مهمی از ویتامین A می‌باشد.آغوز چیست ؟ آیا آغوز مفید است ؟

همچنین آغوز دارای فاکتورهای رشد است که باعث تحریک روده نارس کودک شده و فاکتورهای رشد روده نوزاد را برای هضم و جذب شیر آماده می‌کند و از جذب پروتئین‌های غیرقابل هضم جلوگیری می‌نماید.

در همین رابطه نیز کارشناس تغذیه با شیر مادر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد معتقد است:
 آغوز به عنوان اولین واکسن نوزاد برای حفاظت کودک بر ضد بیماریهای عفونی است و همچنین احتمال ابتلای شیر خوار را به بسیاری از عفونت ها خصوصا عفونت های گوش میانی،تنفسی،گوارشی کاهش می دهد.

سادات اظهار داشت: آغوز به دلیل داشتن فاکتورهای رشد به تکامل و عملکرد موثر روده نوزاد کمک می کند و همچنین ورود میکروارگانیزم ها و آلرژن ها را به بدن نوزاد مشکل می سازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: