« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
اصلاح طلبان با توجه به شرايط فعلي جامعه سياسي ايران از درصد کمي از آراي مردم برخوردار هستند و نمي توانندصرفا براي برنده شدن در انتخابات وارد صحنه شوند زيرا اين شرايط  سياسي جامعه است که درصد آرائ را مشخص مي کند به کدام سو برود.


اوای دنا-علی اکبر رحیمی فر:بعداز انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري سال 88 جنبش اصلاح طلبي موسوم به دوم خردادي ها به علت اتفاقات و حوادث بوجودآمده دچار از هم گسيختگي و سرگرداني سياسي شدند.

عده اي از اصلاح طلبان با تاکيد بر تقلب در انتخابات و نبود آزادي هاي سياسي عملا خواسته يا ناخواسته خود را در مقابل نظام قرار دادند که سرنوشت اين عده يا به زندان و يا فرار به خارج از کشورمنجر شده است.عده اي ديگر از همان ابتداي شروع حوادث و اتفاقات انتخابات 88 به تقلب در انتخابات اعتقادي نداشته و خواستار پيگيري مسائل از طريق قوانين نظام شدند و بطور آشکارا از تندرو ها و حوادث پيش آمده اعلام برائت نمودند.

عده اي ديگر ضمن اعتقاد به تخلف در انتخابات 88 وعدم موضع گيري صريح راجع به حوادث پس از آن سعي برآن داشته اند که جنبش اصلاح طلبي را زنده نگه دارند ودرچهارجوب نظام وقانون اساسي به فعاليت ادامه دهند و مطالبات جنبش اصلاح طلبي را پيگيري نمايند.

مهمترين اتفاق سياسي پيش رو انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري مي باشد که با توجه به اين رويداد مي توان توان و وضعيت اصلاح طلبان را مورد بررسي قرار داد.

احزاب سياسي مهم و تاثير گذار اصلاح طلبان در وضعيت مناسبي بسر نمي برند جبهه مشارکت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي منحل اعلام شده اند.حزب اعتماد ملي و حزب کارگزاران سازندگي عملا متوقف شده اند و مثل سابق نمي باشند.حزب همبستگي دچار جدايي و دودستگي شده و حزب جديدي بنام حزب وحدت و همکاري ملي از دل آن برآمده.حزب مردم سالاري خود بصورت مستقل براي انتخابات رياست جمهوري کانديدا معرفي کرده و گفته براي حضور در انتخابات شرطي نداريم.
اشخاص شاخص و تاثير گذار اصلاح طلبان نيز وضعيت مناسبي ندارند عده اي درخارج از کشور و عده اي در زندان و عده اي ديگر دربلا تکليفي و عدم اجماع سياسي بسر مي برند.اين افرادبيشتر منتظر چراغ سبز حکومت و برداشتن موانع پيش رو از سوي اصولگرايان هستند که به نظر نمي رسد اصولگرايان اجازه دهندآنگونه که اصلاح طلبان مي خواهند قدم بردارند.

اصلاح طلبان يا بايدبرخواسته ها و شرط و شروط سياسي اشان پا فشاري نمايند که در آنصورت بايدمنتظر پرداخت هرگونه هزينه اي باشند و يا اينکه براي ماندن در صحنه سياسي کشور همگام با اصولگرايان قدم بردارند.

اصلاح طلبان با توجه به شرايط فعلي جامعه سياسي ايران از درصد کمي از آراي مردم برخوردار هستند و نمي توانند صرفا براي برنده شدن در انتخابات وارد صحنه شوند زيرا اين شرايط  سياسي جامعه است که درصد آرائ را مشخص مي کند به کدام سو برود.

اصلاح طلبان اگربخواهند جنبش اصلاح طلبي را زنده نگه دارند راهي جز شرکت در انتخابات ندارند و بايد براساس منافع ملي و حاکميت قانون به منظور حضور حداکثري درانتخابات مشارکت نمايند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: