« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
صبح امروز؛
نشست استکبار ستیزی به همت بسیج دانشجویی و به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دانشگاه پیام نور شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شهرستان لنده نشست بصیرتی با عنوان «استکبار ستیزی» با سخنرانی سرهنگ رضایی معاونت سیاسی سپاه ناحیه لنده  در محل این دانشگاه برگزار شد.



رضایی در این نشست  ضمن توضیح بر روی خصوصیات و مولفه های جبهه استکبار که شامل: نیرنگ، تهمت و افتراح، توهین وتحقیر، توسل به زور، بدل سازی، جذب خواص، تحریم و بایکد و... است؛ معنی اصطلاحی استکبار را بیان کردند که استکبار در اصطلاح قرآنی به معنی خود بزرگ بینی و در اصلاح کل به معنی نوعی سلطه گری فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی است.


ایشان همچنین در باره قدرت های جهانی و جریان کاپیتالاسیون  اظهار داشتند:کاپیتولاسیون موجب برتری و تقدم اتباع خارجی بر اتباع کشور می شد و باعث می گردید که رجال مملکت را به بیگانگان و قدرت قضایی و سیاسی آنان سوق دهد و حتی در سایه کاپیتولاسیون، بیگانگان هر چه می خواستند به ایران وارد و یا از ایران خارج می کردند. کاپیتولاسیون اصل حاکمیت و استقلال کشور را متزلزل می ساخت و به قوانین خارجی اعتبار برون مرزی می بخشید و اتباع کشور را از حمایت کامل قضایی محروم می کرد و حق مشروع آنان را به بیگانگان می داد و به دلیل همین مضرات جبران ناپذیر، مردم ایران نسبت به کاپیتولاسیون عکس العمل های شدیدی از خود نشان می دادند.



سرهنگ رضایی در ادامه گفت:روز 13 آبان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام ـ آن نور قبیله ی قبله ـ است. روز کشتار دانش آموزان است. روز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان مدار و عدالت پناه است. این مناسبت ها ایجاب می کند که همه باهم به قول آن بزرگ زادِ خورشیدگون، هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بریزیم.



گفتنی است  احمد علی کریمی زاده ؛مسول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:طی دوسال گذشته چهار اردوی جادی فرهنگی در روستاهای مونه ،شیتاب،ایدنک و بنه بلوط از طرف این دانشگاه برگزار و دانشگاه پیام نور لنده دارای 350دانشجوی بسیجی می باشد.

















نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: