« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
سؤال همیشگی افکارعمومی؛
با ارسال مجدد پیامک‌های تبلیغاتی دوباره این سوال برای افکار عمومی ایجاد شد که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین می‌شود و اگر کسانی به طور مجانی برای رئیس‌جمهور این کار را انجام می‌دهند بر اساس کدام سود، پیامک‌های رایگان تبلیغاتی برای رئیس‌جمهور ارسال می‌کنند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از مشرق ؛ ماجرای ارسال پیامک‌های رئیس‌جمهور به شهروندان ایرانی از جمله مواردی است که همواره با حاشیه‌های خاصی همراه بوده است. اغلب پیامک‌های روحانی در ابتدا مناسبتی و در خصوص تبریک سال نو بود.
 
اینکه مردم پیامکی از رئیس‌جمهور دریافت می‌کردند که حاوی تبریک روز عید و مسائل دیگر است موضوع جالبی بود اما غالبا این حاشیه به‌وجود می‌آمد که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین می‌شود؟ برخی نیز با حساب سرانگشتی و ساده مشغول محاسبه میزان هزینه این پیامک‌ها می‌شدند و وقتی در نتیجه مبلغ هنگفتی را مشاهده می‌کردند نسبت به اینکه این هزینه از کجا تامین می‌شود از یکدیگر سئوال می‌کردند اما تاکنون هیچ مقام مسئولی در این زمینه به مردم توضیح واضح نداده است.

البته در آن زمان محمد رضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور در مصاحبه‌ای مدعی شد که «هیچ یک از اپراتورها وجهی از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال پیامک دریافت نخواهند کرد و همه آن‌ها به صورت اسپانسر این کار را انجام داده و می‌دهند.»

در سال 94 نیز از سوی رئیس‌جمهور پیامک دیگری به مردم ارسال شد که آنان را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کرد. در این میان برخی افکار عمومی با کنار هم قرار دادن ارسال انبوه این پیامک و اظهارات مقامات دولتی درباره انتخابات، نسبت به بی‌طرفی دولت با دیده تردید می‌نگریستند.

کلید واژه امید در پیامک رئیس‌جمهور این سوء‌ظن را در افکارعمومی تقویت می‌کرد که این پیامک انتخاباتی بیشتر یک پیام تبلیغاتی برای یک جناح خاص است تا دعوت برای شرکت در فرآیند مردم سالاری.

دیروز نیز مردم شاهد دریافت پیامکی بودند که ضمن دعوت آنان به آشنایی با حقوق خود لینک «‌منشور حقوق شهروندی» را در ذیل خود داشت. همین موضوع باعث واکنش‌هایی جالبی در راستای سئوال همیشگی درباره منابع مالی و دلیل ارسال آن در میان افکارعمومی شد.

یک کاربر شبکه اجتماعی در این زمینه پرسید:‌ « اينكه بدانيم پول اين حجم وسیع از پیامک‌های تبلیغاتی روحانی به مردم از كجا می‌آيد، جزو #حقوق_شهروندی هست يا نه؟»




کاربر دیگری سئوال کرد: « فرموده‌اند (البته درپیامی به همه مشترکان تلفن همراه) که مردم بیایید باحقوق خودآشنا شویم. سلمنا. اول بفرمایید پول این پیامک‌ها از کجا آمده تا بعد.»

و از این دست سئوالات که نشان‌ می‌دهد افکارعمومی در مورد این پیامک‌ها چه فکری می‌کنند.

حال با ارسال مجدد این پیامک‌های تبلیغاتی دوباره این سوال برای افکار عمومی ایجاد می‌شود که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین می‌شود و اگر کسانی به طور مجانی برای رئیس‌جمهور این کار را انجام می‌دهند این افراد چه کسانی هستند و بر اساس کدام سود؛ اسپانسر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای رئیس‌جمهور شده‌اند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: