« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
گاهی اوقات شرایطی بوجود می آید که شرشر احساسات خوب یا بد روحیه را به جایی می رساند که جسم قدرت تحمل آنرا ندارد و احساس خفقان وتنگی نفس به  بشر دست می دهد .

آوای دنا-همشهری:شاید این روزها مردم کهگیلویه و بویراحمد ,خصوصا جوانان تحصیلکرده کهگیلویه محروم و پدران و مادرانی که سالهای سختی ومحرومیت را چشیدند وشیره جان خود را به پای جوانانشان ریختند تا تحصیل کنند واز محرومیتی که آنان کشیده اند رهایی یابند،طی این هفته چنین حالت روحی را برای بار دیگر در طول عمر خود تجربه کردند آنهم بدلیل جابه جایی مدیریت قرارگاه موسسه نیروگسترو رفتن سردار سازندگی جنوب سردار عدل هاشمی پور بعد از ترفیع جایگاه، که بالحق و الانصاف شایسته وبایسته صد اینچنین است وهرکجا هست برکت خداوندی و دعای خیر خیلی ها را بهمراه دارد.

جوانانی که در کمال ناباوری در پی فارغ التحصیلی کاری نمی یافتند و روزگارشان نمی گذشت و فرشته نجاتی نمی یافتند برای رهایی از بیکاری و بیعاری و ولنگاری و علافی که طی سالیان دامنگیرشان بود دست وپنچه نرم می کردند. اکنون حالتی غریب که توام با یاس وناامیدی و استرس و افسردگی روح جمعی که این روزها تمامی کارگاه های وابسته به موسسه نیرو گستر در سراسر کشور که جوانانی از کهگیلویه وبویر احمد هم در آن مشغول به کار هستند فراگرفته وهمگان بدانند که جمعیتی عظیم از جنوبی های خونگرم از نعمت کار و معیشت محرو م شده اند یا می شوند و نزدیک به  100 نفر در اولین حرکت از سوی پیمانکاران اخراج شدندوطی ماه آینده نوبت به نیروهای فنی موسسه هم می رسد.

شخصیت جذاب و بی آلایش سردار هاشمی و خوش ذاتی نهشته شده در روحیه اش و لطافت احساس تکلیف و مسولیت در برابر ضعفاو فقرا و جذب رضایت عمومی توام با خرسندی از اسلام و رهبری برای کشور و اقتدار در عملکرد و سیاست های اجتماعی ایشان بگونه ای هست که تنها مرجع جوانان بخصوص جنوبی های دور از پایتخت باشد در اجتماعی که گرگ صفتان فرصت های کار وعمل را با پارتی بازی می ربودند، اکنون  با جابه جایی سردار هاشمی و تهی شدن دست جوانان از این موهبت الهی ، لازمه زندگی و ضروری بودن حضور این سردار عزیز وبزرگوار  در جامعه امروزی بیش از پیش در جامعه فقیر و سیاست زده سنتی و ضعیف کهگیلویه و بویراحمد حس می شود.

درطی این سال با برنامه ریزی، بسیاری از جوانان به امید کار در موسسه ازدواج کردند ،خیلی ها وام گرفتند،خیلی درد بیماری های مزمن چندساله را با این درآمد کم رفع نمودند زخم های زندگی را وصله زدند، در کارگاهها هر نفر را دست کم معادل پنج نفر نان خور  باید دانست.

اکنون بعد از اندکی در مجال سایه ای ابر وار نفس زنان که کار بزرگی توسط سردار برای مردم استان دست وپا شده بود ،آه ودمی ، تازه شکر خدایی می گفتند که پاسداری از جنس مردم در بیداد و سختی زمانه فریادرس شده و باری از بارهای زندگی از روی دوش مردم برداشته تاروزگار کمی سبکتر بگذرد ،ناگهان لشکری ازجوانان در میدان سازندگی فرمانده خود را در دوردست می بینندو لشکر را رها شده.

طی سالیان همه سیاستمداران استانی و منطقه ای هربار دری گذاشتندو سر دری تراشیدند اما دریغ از باز شدن این دروازه دکوری، و گره گشایی از کلاف سردر هم پیچیده مشکلات مردم.

جواب خیر واحسان  سردار در دعاهای عاقبت به خیری و عافیت بسیار در بین عام وخاص زبانزد است هر چند افرادی ضد اجتماع کهگیلویه و عنودان تنگ نظر ودغل هایی از قاعده مستثنی هستند. یکی از عوارض فقر ،ناآگاهی و ناقص بودن معلومات است . در جنوب طی این مدت حضور و کارکرد بسیار مثبت و بی نظیر سردار هاشمی  موجب شد تا افزایش آگاهی و خود باوری در جوانان و ایجاد حس اعتماد بنفس رشد کند و راه را از بیراهه جدا کنند .

اولین مساله ای که در خانواده های شلوغ لر در استان متبادر ذهن می شود و کسی جرات نمی کند بگوید که حتی در حالت عادی به آن هم نپرداخته ، بر هم خوردن تمامی حساب وکتاب های جوانان برای سال وماههای آینده که هیچ ، در حد هفته های بعدی زندگی است و این قدر بیکاری در این لحظه ها دراین خطه سنگین است که این تنش را که به اندازه هشت سال دفاع مقدس کشدار نبوده ولی در بعضی ابعاد به همان اندازه بر زندگی خیلی ها تاثیر گذاشته مقایسه نمود،دشواری وسختی بسیاری را در معیشت  روزمره به بار آورده که گفتن ندارد.

حداقل می توان گفت که بار دیگر ژن  بیکاری همچون طاعون فعال شد وهیچ درمان یا شیوه ای دیگررا برای مهارآن سراغ نداریم و سکته ناقص در تمامی برنامه ریزی ها و کنترل های روحی جسمی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.و هیچ یک از غوغا گران چرپ زبان حراف راه گریزی ندارند که ارایه دهند. حال کلاه خود راقاضی کنید بدون ادامه راه توسط حاج هاشمی این همه بیکار چه کنند؟/ .
به نمایندگی از جوانان رو در رو به سردار  عزیز و گرامی بگوییم اینک امیدی که بعد از سالها ،در این مرزو بوم کهن، استان کهگیلویه وبویراحمد دمیده شد صد حیف دارد که تغییر مسیر دهد و ناامیدی باز سرور شود و جوانان رها شوند تابار دیگر در خیابان ها وکوچه پس کوچه ها علاف یا در تهران یا مراکز استان ها بدنبال شغل دولتی و غیر دولتی ، کارگاههای دور و نزدیک عمر بگذرانند تا شاید نان آور شوند.

در پایان کلام از سردار عزیز درخواست داریم بدون توجه به بداخلاقی ها و تنگ نظری های بی بنیان همچون گذشته پر افتخار ومقتدراین سیل جمعیت جوان پرانرژی را رها نکرده و بار دیگر از سر بزرگ منشی در حماسه ها ی سازندگی و فعالیت های آبادانی بکار گیرند.

جناب سردار به مدد خداوند توفیقاتت روزافزون .                                                                         
والسلام

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
دهدشتي بردبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
1
نماينده محترمي كه با سماجت و عقب ماندگي سبب بروز اين مشكلات شد بايد خجالت بكشد
بچه های کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
1
چه بگوییم وقتی همه آنرا عملا در زندگی روزمره می بینیم. خدا سردار را برایمان حفظ کند.
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
1
از طرف مردم شهرستان لنده از نویسنده با ذوق و دلسوز این مطلب تشکر فراوان دارم
رحمت الله باب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
1
اری بعضی ها احساس خطر کردند و فکر کی کنند سردار سازندگی شاید جایشان را بگیرد و خیانت کردند
20
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
از سردار عزیز درخواست داریم بدون توجه به بداخلاقی ها و تنگ نظری های بی بنیان همچون گذشته پر افتخار ومقتدراین سیل جمعیت جوان پرانرژی را رها نکرده و بار دیگر از سر بزرگ منشی در حماسه ها ی سازندگی و فعالیت های آبادانی بکار گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: