« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
آوای رودکوف:  رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چه سریع تر برای دریافت گواهی عدم سوء پیشنیه خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد تقی ایرانی دوشنبه خطاب به دواطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به اینکه زمان قطعی آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات در تاریخ 30 اسفند 95 است اظهارداشت: در قانون انتخابات شوراهای اسلامی تبصره 3 ماده 26 ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مطرح شده و ما مکلف به اجرای آن هستیم.
وی تصریح کرد: بر همین اساس به تمامی افرادی که قصد داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی در شهر و روستا را دارند، توصیه می کنیم از هم اکنون برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند تا در زمان نام نویسی با مشکل مواجه نشوند.
*** انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا
به گزارش ایرنا انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس اعلام شورای نگهبان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز 2 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
بر اساس جدول زمانبندی ثبت نام، زمان مجاز تبلیغات و انتخابات ، زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تاریخ 30 اسفند 95 لغایت 6 فروردین 96 اعلام شده است.

*** شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی
براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی « برای پیشبرد سریع برنامه‏ های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت میگیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.
شرایط انتخاب ‏کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حکومت مرکزی باشد قانون معین می کند. »
براساس ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور انتخاب شوندگان باید دارای شرایط تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، سکونت حداقل یک سال متصل به زمان اخذ رأی در محل، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن به اندازه کافی باشند.

***مدارک لازم برای ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا/زمان ثبت نام
داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا لازم است مدارک زیر را ارائه کنند.
داوطلبان به هنگام مراجعه برای ثبت‌نام موظفند اصل شناسنامه عکس‌دار به همراه دو نسخه تصویر تمام صفحه‌های شناسنامه، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی برای متولدین سال ۱۳۳۸ به بعد، چهار قطعه عکس جدید ۳ در ۴ و اصل و تصویر مدرک تحصیلی مرتبط. و گواهی عدم سوء پیشینه.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: