« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
استاد فاضل گلپایگانی کاندیدای مجلس خبرگان در استان کهگیلویه و بویراحمد، در سال‎های پس از انقلاب در سنگرهای مختلف جهاد علمی، تبلیغی، رزمی و سیاسی حضوری فراگیر، آگاهانه و داوطلبانه داشته

سایت تحلیلی خبری آوای دنا:

باسمه تعالی
زندگی‎نامه حضرت آیت الله فاضل گلپایگانی"دام عزه"
کاندیدای انتخابات میان‎دوره‏ای مجلس خبرگان رهبری استان کهگیلویه و بویر احمد
حضرت آيت الله محمد حسن زالي، معروف به فاضل گلپايگاني در سن 16 سالگی وارد حوزه علمیه قم شده و اکنون حدود نيم قرن است که در این حوزه مقدسه به تحصیل و تدریس، اشتغال دارند. ادبیات عرب و آشنائی با فقه و اصول را در مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی طی کرده و هم‎زمان در دروس مدرسه شهید حقانی، زیر نظر آیت الله شهید بهشتی و مدیریت آیت الله شهید قدوسی حضور داشته‎اند.

ایشان پس از اتمام دروس سطح و فراگیری دروس عقاید، تفسیر و اخلاق از محضر بزرگان حوزه‎های علمیه، در درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی حاضر شده و به مدت پانزده سال، جرعه‎نوش محضر آن فقیه بزرگ گردیدند. ایشان دو دوره خارج اصول را در محضر حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و آیت الله العظمی وحید خراسانی گذرانده‎اند. ایشان هم‎زمان با تحصیل دروس معمول حوزه‎های علمیه به‎منظور فراگیری فلسفه و عرفان در محضر حضرات آیات حسن‎زاده آملی، جوادی آملی و انصاری شیرازی حضور یافته و کتب گرانبهای شرح قیصری، منظومه، اشارات، شفاء و اسفار ملاصدرا را در کارنامه تحصیلی خود دارند.

حضرت آیت الله فاضل گلپایگانی، هم‎زمان با تحصیل در دروس تخصصی حوزه‎های علمیه، کوله‎بار اندوخته‎های خود را در اختیار علاقمندان و طلاب جوان حوزه‎ها قرار داده و از دروس مقدماتی ادبیات عرب تا سطوح عالی مکاسب و کفایه را بارها تدریس کرده‎اند. این استاد برجسته حوزه‎های علمیه، اکنون قریب به بیست سال است که خود در جایگاه فقیهان تربیت‎کننده شاگردان امام صادق"علیه‎السلام"، کرسی تدریس خارج فقه و اصول را در اختیار داشته و توأمان به تدریس تفسیر قرآن، نهج‎البلاغه و فلسفه و عرفان اشتغال دارند.

چهره نام‎آشنای حوزه‎های علمیه اما در عرصه‎های دانشگاهی نیز به مثابه نگینی درخشان، حضوری آشنا داشته است. بازگشائی دانشگاه‎ها پس از انقلاب فرهنگی ملت ایران، هم‎زمان است با حضور ایشان در دانشکده‎های مختلف دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، و دانشگاه تربیت مدرس تهران. تکیه بر دانش پربار حاصل از مکتب امام صادق"علیه السلام" و حکمت متعالیه صدرا ایشان را در پاسخگوئی به سؤالات دانشجویان و اساتید دانشگاه‎ها توان‎مند ساخته و استقبال از این وزنه علمی، ایشان را در جایگاه استاد راهنمای رساله‎های ارشد و دکتری دانشگاه قرار داد. راهنمائی پایان‎نامه‏های دانشجوئی، تجربه گران‎سنگی بود تا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها از ایشان برای ارزیابی اساتید معارف دانشگاه‎ها دعوت نموده و سال‎ها در جایگاه گزینش اساتید دانشگاه از ایشان بهره‎مند گردد.

تاریخ حیات علمی استاد اما همراه با فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی در راستای برپائی نظام اسلامی به رهبری امام خمینی"قدس سره" است. همراهی با حضرت امام و تیم همراه در مدرسه رفاه تهران، نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی حضرت آیت الله است. این حضور پرشور و آگاهانه، اعتماد حضرت امام و تفویض نمایندگی ایشان به حضرت آیت الله فاضل گلپایگانی در استان چهار محال و بختیاری را به دنبال دارد. تجربه موفق استاد در مواجهه با اقوام و طوایف مختلف کشور، مأموریت سامان‎دهی به غائله لرستان را نیز متوجه ایشان نموده، برگ زرین دیگری در سوابق انقلابی حضرت آیت الله رقم می‎زند.

استاد فاضل گلپایگانی در سال‎های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سنگرهای مختلف جهاد علمی، تبلیغی، رزمی و سیاسی حضوری فراگیر، آگاهانه و داوطلبانه داشته و خدمت به مردم شریف و مسلمان کشور را برای خود هم‎چون مرواریدی گرانبها ارج می‎نهد.

اکنون این تجربه پنجاه ساله، پیش روی مردان سرزمین چهار فصلی است که به استواری دنا بر صلابت ایمان و آگاهی، تکیه زده و حضور حماسی خویش را با انتخاب بهترین‎ها رقم می‎زنند.
دوام عزت و سربلندی غیور مردان و شیر زنان استان کهگیلویه و بویر احمد از یاسوج و گچساران تا بهمئی و دهدشت و دنا و جای جای این خطه زر خیز ایران، آرزوی ما است.

ستاد انتخاباتی حضرت آیت الله فاضل گلپایگانی (زالی)

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
0
باسلام ایشان از جایگاه بالایی برخوردار هستند اما در استان این پست موروثی شده است و اجازه ورود به دیگران نمیدهند به امید روزی که این انتخاب نیز بر اساس شایسته سالاری باشد نه چیزی بجز این
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: