« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
گزارش تصویری؛
از همه ی گردشگران و مهمانان گلها انتظار می رود فقط به فکر لذت بردن از آنها نباشیم، بلکه تمرین کنیم که در حفظ و سلامت آن‌ها بکوشیم...
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج ؛لاله واژگون گیاهی است بومی منطقه گسترده‌ای از آناتولی ، فلات ایران و کوهپایه های هیمالیا که آن را گُل اَشک و اشک مریم نیز نامیده‌اند زیرا مقداری شبنم در بین این گل‌ها جمع می‌شود و سپس از گل به پائین می‌چکد.



لالهٔ واژگون از گیاهان علفی پیازدار و چندساله است که تاکنون ۱۵ گونهٔ آن در ایران شناسایی شده‌است.



عمر این گیاه بسیار کوتاه است. گل‌دهی آن از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و در فصل بارش پایان می‌یابد.



این گل در کنار همه ی زیبائیهایش ؛ خواص درمانی فراوانی دارد از جمله : درمان بیماری هایی همچون گلو درد، سرفه، آسم، برونشیت، سل، غدد لنفاوی گردن، غدد تومور و سوزش ادرار و همچنین  پیاز این گیاه به علت وجود موادی با نام آلکالوئیدهای ایمپریسین و فرتیسین به عنوان مسکن درد نیز شناخته می شود.



منطقه کاکان یاسوج از جمله مکانهایی است که این گل زیبا و بی نظیر در آن رشد و نمو کرده و در هوای لطیف دامنه های سرسبز منطقه کاکان ؛صورت  خجل و شرمسارش را نشان می دهد و به جای آنکه چشم به آسمان بدوزد سر به زیر افکنده  و زمین را نظاره می کند.



و اما یک انتظار از مردم و گردشگران و انتظاری دیگر از محیط زیست و دیگر ادارات متولی :

از همه ی گردشگران و مهمانان گلها انتظار می رود فقط به فکر لذت بردن از آنها نباشیم، بلکه تمرین کنیم که در حفظ و سلامت آن‌ها بکوشیم.



و از ادارات متولی محیط زیست و منابع طبیعی انتظار می رود حداقل با یک تابلوی هدایت یا هشدار از مردم بخواهیم از کندن گلها و تخریب انها خوداری نمایند و یا هر آنشاء دیگری که خود صلاح می دانند...

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: