« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
فرمانده انتظامی علی آباد کتول خبر داد:
سرهنگ الیاس تازیکه از دستگیری 22 سارق، 30 معتاد متجاهر، 8 فروشنده مواد مخدر، 2 مال خر و 13 متهم تحت تعقیب جرایم مختلف و کشف سه کیلو موارد مخدر همزمان با اجرای این طرح خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري آواي رودکوف؛در راستای ایجاد امنیت اجتماعی در شهر و برخورد با اخلال گران امنیت و آرامش مردم، صبح امروز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با حضور نیروهای پلیس آگاهی، اماکن، و ماموارن نیروی انتظامی در سطح شهرستان علی آباد کتول اجرا شد.

سرهنگ الیاس تازیکه هدف از اجرای این طرح را دستگیری متهمین تحت تعقیب، دستگیری سارقین خودرو و محتویات خودرو، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و دستگیری معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و صدور احکام قضایی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان صبح امروز با حضور نیروهای پلیس در شهرستان علی آباد کتول  اجرا و در همین راستا 22 سارق شامل سارقان خودور، سارقین وسایل و قطعات خودرو، سارق زورگیر و دو مالخر دستگیر شدند که همگی به سرقت در شهرستان اقرار نمودند.

در ضمن 8 نفر فروشنده مواد مخدر و 30 معتاد متجاهر نیز در اجرای این طرح دستگیر و 3 کیلوگرم از انواع مواد مخدر از متهمان کشف و ضبط گردید. 13 متهم تحت تعقیب در سایر جرایم نیز در این طرح دستگیر شدند.

توقیف 20 موتور سیکلت و پلمپ سه کافه نیز از دیگر اقدامات پلیس در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی بود.

سرهنگ تازیکه همچنین از دستگیری قاتل جوان گلستانی که در پردیس تهران به قتل رسیده بود خبر داد و گفت: هفته گذشته یک جوان گلستانی در منطقه پردیس تهران به قتل می رسد که قاتل پس از قتل به منزل خود واقع در یکی از روستاهای ترکمن نشین مراجعت می نماید. پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی محل اختفای قاتل شناسایی و وی در کمتر از یک هفته پس از ارتکاب قتل دستگیر و پس از اجرای نیابت به مقامات قضایی تحویل گردید.

ایشان همچنین به دستگیری سارق احشام در منطقه کمالان اشاره کرد و افزود: در هفته های گذشته شاهد سرقت احشام در منطقه کمالان بودیم که پس از شناسایی سارق اقدامات پلیس برای به دستگیری وی آغاز گردید. پس از شناسایی محل اختفای سارق ، وی با خودروی پژو 405 اقدام به فرار می کند که پس از تعقیب و گریز، دستگیر می شود. تا کنون 17 شاکی در این موضوع به پلیس مراجعه نمودند و سارق نیز که یک فرد سابقه دار است، به سرقت احشام شاکیان اعتراف نمود.

سرهنگ الیاس تازیکه همچنین از دستگیری سارق 26 ساله وسایل داخل خودرو، احشام و وسایل خانه های مناطق ییلاقی خبر داد که تاکنون به بیست فقره انواع سرقت اعتراف نمود.

ایشان همچنین به دستگیری سارقان خودرو و دو نفر مال خر اشاره کرد و گفت: این سارقان پس از سرقت خودرو ، اقدام به باز کردن قطعات جانبی می کردند و سپس خودرو را در محلی  رها می ساختند. در همین رابطه دو مال خر نیز دستگیر شدند و پرونده به دادسرا ارجاع داده شد.

سرهنگ تازیکه در پایان با توجه به وقوع برخی از سرقت های صورت گرفته در شهر، مناطق ییلاقی و کشاورزی گفت: بدون تردید رعایت جانب احتیاط و سخت کردن شرایط سرقت برای سارقان، احتمال سرقت را کاهش می دهد. استفاده از قفل پدال و فرمان در خودرو، پارک خودرو در مکان امن، پرهیز از پارک در مکان های تاریک و خلوت، قرار ندادن اشیاء قیمتی در خودرو و ... می تواند در کاهش سرقت خودرو و الحاقات آن موثر باشد.

وی همچنین به اهمیت و ضرورت پیشگیری در حفاظت از منازل اشاره کرد و گفت: با توجه به فصل تابستان که سفرهای تابستانی رونق دارند، توصیه می شود شهروندان در هنگام مسافرت از خالی گذاشتن منازل مسکونی اجتناب کنند و در صورت امکان از شخص مطمئنی درخواست کنند که به منزل سر بزند یا شب ها در منزل اقامت کند. در غیر این صورت استفاده از وسایل ایمنی نظیر دزد گیر، قفل های کتابی، حفاظ دار کردن پنجره و سایر معابر قابل عبور در کاهش سرقت از منازل تاثیر بسزایی دارد.

سرهنگ تازیکه در خصوص عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی رانندگان گفت: متاسفانه برخی رانندگان خوروهای سواری و راکبان موتور سیکلت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند نیستند و عملاً جان خود و دیگران را به خطر می اندازد. وی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نشانگر شخصیت اجتماعی افراد است و هر میزان در راستای توسعه فرهنگ اجتماعی تلاش شود، شهری امن تر و سالم تر و پویا تر خواهیم داشت. وی در پایان از همه رانندگان، راکبان موتور سیکلت و حتی عابران پیاده در خواست کرد که نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حساسیت بیشتری نشان دهند تا شاهد کاهش آمار تصادفات در شهر باشیم. 

خبر /وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: