« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
یاداشت
با نهایت تاسف باید گفت که اگر روزگاری شهرستان لنده با توجه به شرایط محیطی، کوهستانی و اقلیمی خود یکی از زیستگاه های کبک کوهی و کبوتران چاهی و.... به شمار می رفت اما شکار بی رویه آنها ، زنگ خطر نابودی نسل این گونه جانوری را به صدا درآورده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-فتاح بدری:در این یاداشت کوتاه ابتدا تعریفی خواهیم داشت از محیط زیست و وظایف سازمان محیط زیست و در ادامه اشاره ای خواهیم داشت به ماموریت ویژه ی این سازمان که متاسفانه در بسیاری از مناطق و خصوصا شهرستان لنده و شهرهای از استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی محقق نگردیده تا امروزه شاهد انقراض و تهدید بسیاری از پرندگان و جانوران وحشی باشیم.

محیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.


لذا از آنجایی که زیست و سلامتی موجودات زنده برای کشورها و ملت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده قوانینی در همین راستا وضع شده که "حفاظت از تنوع زیستی کشور" را از جمله وظایف سازمان و ادارات محیط زیست بر شمرده است که این مهم بر اساس اطلاعات و اخبار منتشر شده در بسیاری از استانها به جد مورد توجه قرار گرفته و ماموران یگان حفاظت محیط زیست  با شروع فصل شكار ، گشت و کنترل و پایش میدانی خود را در زیستگاه های حساس تشدید می کنند .

اما متاسفانه شهرستان لنده و بسیاری از شهرهای دیگر استان از وجود ماموران یگان حفاظت محیط زیست بی بهره هستند و از گشت و کنترل شبانه روزی خبری نیست و در واقع می توان گفت شکارچیان غیر مجاز در کمال ارامش و آسایش به شکار پرندگان و جانواران وحشی و نا امن کردن مناطق برای آنها مشغول هستند.


با نهایت تاسف و تاثر باید گفت که اگر روزگاری این شهرستان با توجه به شرایط محیطی، کوهستانی و اقلیمی خود یکی از زیستگاه های کبک کوهی و کبوتران چاهی و.... به شمار می رفت اما امروزه  شکار بی رویه آنها در این مناطق ، زنگ خطر نابودی نسل این گونه جانوری را در این شهرستان به صدا درآورده است. و دیگر به هیچ وجه شاهد پرواز گله های کبوتران چاهی و نغمه های دلنشین کبگ های کوهی نیستیم ،  لذا برای جلوگیری از انقراض نسل این گونه های جانوری  باید امنیت را  به محیط زیست برگرداند و مسولان محیط زیست باید فعالتر و با احساس مسولیت بیشتر خود را در گناه افراد سودجو و بی خرد سهیم ننمایند و با تشکیل تیم های حفاظتی و گشت و کنترل و پایش میدانی خود  در زیستگاه های حساس هم به تکلیف خود عمل نمایند و هم آرامش و امنیت را برای گونه های مختلف جانوری به ارمغان بیاورند.

از عموم مردم و خصوصا اهالی روستاها و گردشگران نیز انتظار می رود در صورت مشاهده افراد سودجو و شکارچی مراتب را در اسرع وقت به ادارات محیط زیست ؛نیروی انتظامی و مسولان قضایی اعلام نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: