« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
طنز / وحید حاج سعیدی
از آنجا که تعمیم امور صواب امری سنجیده و نکوهیده است، ما به رسم مالوف و شیوه معهود چند پیشنهاد راهبردی در خصوص تحقق بودجه پیشنهادی دولت افاضه می کنیم علی برکه ا…!
پایگاه  خبری آوای رودکوف:وحید حاج سعیدی:از دولت فخیمه پنهان نیست، از شما چه پنهان، ما گاهی اوقات که با خودمان خلوت می کنیم، روی تراس یا داخل کمد می رویم و یواشکی و دور از چشم بچه ها و عیال، ساعتها افسوس می خوریم که چرا با این همه دانش و سواد و معلومات هرمنوتیک و کلاسیک! هنوز به جایگاهی که لیاقتش را داریم نرسیده ایم و یک پست مدیریتی، مدیر عاملی ، مشورتی، ریاستی ( بخش خصوصی و دولتی هم آن هم زیاد مهم نیست ) به ما پیشنهاد نمی شود تا بتوانیم منشاء اثرات خیر در جامعه شویم و خلق ا… از نظرات و ایده های سوفسطایی و محیر العقول ما بهره مند شوند. ولی چه کنیم که نه مدرک تحصیلی مان اجازه حضور در عرصه های انتخاباتی می دهد و نه بند های ارتباطاتی قوی داریم که بتوانیم دست مان را جایی بند کنیم.

فلذا مجبوریم پیشنهادات فلک فرسا و مدبرانه مان را در جراید منتشر کنیم. وقتی هم مسئولان تک تک آنها را اجرایی می کنند و با آنها پز می دهند ما بیشتر افسوس می خوریم که چرا با این همه دانش و سواد و معلومات هرمنوتیک و کلاسیک هنوز به جایگاهی که لیاقتش را داریم نرسیده ایم و یک پست مدیریتی، مدیر عاملی ، مشورتی، ( بسه دیگه بابا برو سر اصل مطلب!)
بله …. عرض می کردم… همان طوری که در جریان هستید در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش بینی دولت فخیمه از محل درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

یعنی وقتی دولت دید امیدی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیست و خلق ا… بی خیال این قوانین هستند تصمیم گرفت از این تهدید یک فرصت بسازد و مختصری از کمبود بودجه را از محل جرایم رانندگی جبران سازد.

البته چند سال پیش هم در دوره مردی که می خواست همه کار ها یک تنه انجام دهد مصوب شده بود تا از محل درآمد فروش هر نخ سیگار یک تومان بابت پروژه های ورزشی هزینه شود، که جوانان این طرح را خیلی جدی گرفتند و نه تنها پروژه های ورزشی تکمیل شد، کلی پروژه جدید درمانی و ترک اعتیاد هم کلنگ زنی شد!

علی ای حال از آنجا که تعمیم امور صواب امری سنجیده و نکوهیده است، ما به رسم مالوف و شیوه معهود چند پیشنهاد راهبردی در خصوص تحقق بودجه پیشنهادی دولت افاضه می کنیم
علی برکه ا…!

الف) اخذ جریمه بابت سایز شکم :

دولت ژاپن از سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت قانون اندازه گیری سالانه دور کمر افراد ۴۰-۷۴ سال را اجرا کند. دور کمر مردان نباید بیش از ۸۶ و زنان نباید بیش از ۹۰ سانتیمتر باشد.

ژاپنی ها با این روش ژاپن با چاقی و بیماری های ناشی از آن مبارزه می کنند. از سال ۲۰۱۵ کسانی که از این قانون پیروی نکردند جریمه شدند. ملاحظه فرمودید. حالا ما در کشور مان بر اساس آمار غیر رسمی ۲۴ میلیون نفر داریم که دچار چاقی مفرط هستند. اگر این دوستان سالانه فقط یک بار و هر بار به اندازه یک تخلف حادثه ساز جریمه پرداخت کنند دو برابر کل جرایم رانندگی کشور به حساب خرانه واریز می شود! حالا سایز استاندارد و اسلیم فیت و اندازه گیری دقیق دور کمر و … به کنار!

ب) جریمه نقدی به جای جریمه درسی:

تا جایی تجربه ثابت کرده کسی با تنبیه بدنی ، فراخواندن والدین، بالا نگه داشتن یک دست و یک پا، مداد لای انگشت گذاشتن، کابل در کلاس و جریمه نوشتن درس خوان نشده است. بنابراین پیشنهاد می شود دولت بخشی از کسری بودجه آموزش و پرورش را از محل جرایم درسی تامین کند. چه ایرادی دارد دانش آموزان به جای نوشتن جریمه های بی فایده و وقت گیر ، نقدی حساب کنند!

سایر موارد قابل جریمه را هم خودتان پیدا کنید. بیل که به کمرتان نخورده است! جریمه همین آب دهانی که فردوسی خدا بیامرز راه به راه می گفت «تفو بر ای چرخ گردون تفو!» و چرخ گردون را یکسره تف مالی می کرد در کانادا بین هزار تا دو هزار دلار تعیین شده است. یعنی به دلار جهانگیری که حساب کنیم هر بار تف مالی چرخ دنیا تقریباً ۵ میلیون تومان آب می خورد و جناب فردوسی اگر در قید حیات بودند برای قرائت همین یک مصرع باید هر بار ده میلیون تومان پیاده می شدند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: