« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
طب اسلامی و سنتی
در ادامه این مطلب راهکار های ساده اما کارساز را به شما معرفی می کنیم که با به کار گیری از آنها سلامت خود را دو چندان می کنید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛با چند روش ساده می توانید به سلامت جسمی و روحی خود كمك كنید که در ادامه همین مطلب راهکار های ساده اما کارساز را به شما معرفی می کنیم که با به کار گیری از آنها سلامت خود را دو چندان می کنید.

 1- حذف کامل روغنهای بازاری جامد و مایع هر نوع و مارکی که باشد. به جز روغن ارده کنجد و زیتون و یا روغن محلی حیوانی و روغن دنبه؛کره و روغنهای بازاری در واقع از مشتقات پارافین هستند و برای کبد مضرند.  جایگزین (کره محلی گاو یا گوسفند )

  2- حذف فست فودها٬ پیتزا و همبرگر و  گوشت گاو و گوساله و گوشت مرغ ماشینی و جایگزین آنها فقط گوشت گوسفند یا شتر ٬مرغ محلی و بلدرچین و بوقلمون حذف سس مایونز. (جایگزین انواع سسهای طبیعی که با ارده و دیگر موادطبیعی  درست میشوند )

حذف آبلیمو و رب گوجه فرنگی و سرکه  بازاری (جایگزین آبلیمو و سرکه انگور و سیب طبیعی)

  3- در صورت وجود غلبه سودا و خشکی کبد پرهیز از سرخ کردنی ها بخصوص بادمجان و سیب زمینی، .موز. عدس. انبه. شکلات. چیپس و پفک .نان فانتزی.  پرهیز از کنسرو ماهی و کنسروهای دیگر. قند و شکر سفید( جایگزین:قندهای طبیعی نظیر :خرما،توت،کشمش،شکر قهوه ای ،عسل ،نبات،......)

 4- پرهیز از چای سیاه و سبز و سفید ( به دلیل آسیب به معده و تشدید سودا. جایگزین چای بادرنج بویه. چای به لیمو٬چای آویشن٬ چای اسطوخودوس ٬چای میوه نسترن٬ چای کاکوتی.٬ چای بابونه٬ چای بومادران و. چای دارچین زعفران و ...و یا ترکیبی از آنها بسته به نوع ذائقه شخص)

  5- عدم استفاده از کلیه ظروف تفلون و آلومینیومی و استیل . به دلیل وجود موادی که منجر به کم خونی میشوند. ( جایگزین ظروف مسی با روکش قلع. چدنی اصل. سنگی. سفالی و یا نهایتا پیرکس  وظروف رویی که آلیاژ قلع و مس میباشند)

  6-عدم مصرف همزمان ماست با گوشت٬ترشی با ماست٬ شیر با میوه    وخام با پخته مثل سالاد ها و مواد نپخته با مواد پخته شده. (تنها خامی که میشود با پخته خورد زیتون و سبزی میباشد و مابقی تولید خلط فاسد در معده می کند)
 
 7- آب مصرفی خود را برای خروج کلر آن حتما بجوشانید و سپس خنک نموده و مصرف کنید.
( ۱۵ دقیقه جوشانده شود و سپس میتوان به ازای هر یک لیتر آب ۱ ق م آبلیمو و ۱ ق م گلاب  به آن اضافه نمود) در شب و صبح اول وقت آب ولرم مصرف گردد.

 8- نمک مصرفی فقط نمک دریا باشد. ابتدا و انتهای غذا چشیده شود.  در احادیث هم بسیار توصیه شده است و خاصیتهای بیشمار دارد.

  9- عدم استفاده از تیغ و کرمهای موبر جهت نظافت. فقط از نوره یا واجبی هایی که ارسنیک دارند استفاده شود که این نوره گذاشتن منجر به سم زدایی و سودازدایی از کل بدن و نشاط و رفع هم و غم میگرد.سعی کنید در خانواده استفاده از نوره راترویج دهید.

 10 - پنیر فقط با گردو آنهم در وعده عصر یا شام. در وعده صبحانه ممنوع است.

 11-  اگر رطوبت و سردی معده وجود دارد تا متعادل شدن مزاج از مصرف ماهی. کدو خورشتی. قارچ . ماست . دوغ و کشک. خیار و موادی که سردی را زیاد میکنند پرهیز کنید.  (کدو با هویج و ادویه معتدل و گرم مانعی ندارد)

 12- سالاد فصل با خیار و هویج ، کاهو و گوجه( کمتر باشد) سس آن لیموترش تازه.روغن زیتون. پونه و کاکوتی نعنا و آویشن و نمک دریا باشد.  جوانه گندم هم کمی اضاف کنید. روزانه یک وعده کافیست. همزمان با غذای پختنی ممنوع است.
 
 13- اکیدا بین غذا و بلافاصله بعد آن مایعات نخورید. نوشابه های گازدار و دوغ و آب و هر نوشیدنی های دیگر.  نکته.. نیم ساعت قبل غذا و دو و نیم ساعت بعد ان مصرف میوه. سالاد . ماست. و مایعات بلامانع است.(برای افرادی که خشکی مزاج دارند چشیدن کمی آب و نوشیدن میزان کم دوغ بلامانع است)

  14 - حتما بعد از هر وعده غذایی تا دو و نیم ساعت روزه بگیرید و مطلقا چیزی نخورید.

 15- اب یخ ممنوع است.

 16- تنظیم خواب ضروری است. ساعات ۱۰ الی ۱۰/۵ شب بدن در آرامش و خواب قرار بگیرد. بیداری در صبح زود. بهم ریختن خواب منجر به افزایش خلط سودا و یبوست و بهم ریختن هورمونهای بدن .خشکی مزاج میشود.

17- حمام رفتن در دوران قاعدگی بانوان ممنوع است که زمینه بیماریهای رحمی و عفونت و کیست را مهیا میکند و قبل از خروج  از حمام جهت جلوگیری از واریس پاها با آب سرد شسته شود.

18. بهتر است دو وعده غذا در یک روز مصرف شود. صبحانه مفصل و شام سر شب ساعات ۶تا ۸ شب. و در بین این دو وعده از میوه ها. سالاد. شربتها و چای مجاز استفاده شود.   (بهتر است انگور . میوه های فصل و یا سالاد جایگزین نهار شود. که هم به لاغری کمک می کند و هم فرسودگی بدن نخواهد بود. غذای پخته در وعده نهار اصلا مفید نخواهد بود ).

 19. ماکارونی را از وعده غذایی حذف کنید. و برنج سفید هم در صورت وجود کشمش و هویج و مقداری زیره سبز در آن هفته ای سه وعده فقط مصرف شود. ( بدن را عادت دهید به مصرف خورشت های گیاهی بدون برنج. نان سنگک با کنجد و یا سیاهدانه مصرف شود.

  20 - بعد از مصرف میوه ابدا مایعات میل نشود. منجر به فساد مواد در معده میگردد.              

تهیه کننده :محمدسعید سعیدی مربی ومدرس طب اسلامی وسنتی | یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: