« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
یاداشت به قلم حمید رضا طیب نیا؛
عید قربان حقیقت گشودن زنجیرهای تعلقات دنیایی وذبح کردن نفس اماره در محضر اراده الهی ورهایی از بردگی و طلاق خواهشهای نفسانی و سپس مجاز بودن برای ورود به وادی بندگی خداوند متعال است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا : مولا امیر المومنین علی (ع) فرمودند:"کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ"
هر روزی که در آن گناه نشود همان روز، روز عید است.

 وعید قربان در دعای سید الساجدین(ع) ، چنین آمده است :پروردگارا! امروز روز فرخنده ای است و بندگان یکتاپرست تو در چنین روز دور هم گرد آیند و از اقطار زمین به‌یکجا جمع شوند. همه از تو مسئلت دارند و همه دست طلب پیش آورده اند و همه به تو امیدوار و از تو بیمناکند. درچنین کیفیت به سوی آنان می نگری و حاجاتشان برآوری.

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ وبا فضیلت مسلمانان می باشد عیدی که معنای واقعی آن بازگشت است بازگشت به معبود الهی. 

عید قربان حقیقت گشودن زنجیرهای تعلقات دنیایی وذبح کردن نفس اماره در محضر اراده الهی ورهایی از بردگی و طلاق خواهشهای نفسانی و سپس مجاز بودن برای  ورود به وادی بندگی خداوند متعال است. 

و ایضا این عید عظیم فرصتی برای رسیدن به قرب ولقای ذات اقدس الهی است.  

عید قربان دانشگاهی است که  محتوای درسی آن ، تمرین وسپس امتحان افراد در مسیر تولی وتبری است ، و تولی آن همان ممارست در جهت دوستی با انبیاء و پیغمبران الهی بعنوان الگوهای معرفت توحیدی تا جایی که نثار جان خود وعزیزان برایشان دشوار نباشد. و تبری آن همان معرفت پیدا کردن نسبت به برائت وبیزاری جستن حقیقی از دشمنان خدا ومبارزه قوی با نفس یعنی جهاد اکبر است.

عید قربان ( عید اضحی) ، بازگشت  به لقای معبود یگانه ، رهایی نفس و نه گفتن قاطع  به خواهشهای پلید نفسانی  و فنا در دریای معرفت الهی و اتصال به منبع فیض رحمانی  بر همه مسلمین جهان بویژه ملت شریف ایران اسلامی مبارکباد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: