« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
یاداشت به قلم سید اسماعیل میری:
انتخاب شهردار یکی از مهمترین اقداماتی است که کار منتخبین شورای شهر را سخت خواهد کرد چرا که آئینه تمام نمایی چهار ساله است.
پایگاه خبری آوای رودکوف- سید اسماعیل میری : انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا با حضور باشکوه مردم در شهرلنده برگزارشد و خروجی این انتخابات منتخبینی هستند که با اعتماد ویژه اقشار مختلف مردم سکان هدایت چهار ساله شهرلنده را به دشت خواهند گرفت.

انتخاب شهردار یکی از مهمترین آزمون های سخت پیش روی تک تک اعضای منتخبین شورای شهرلنده است که بحث بومی یا غیربومی بودن آن برای مردم این شهر کاملا مهم است.

فارغ از گزینه بومی و یا غیربومی بودن، بحث متخصص و متعهد بودن و دارای سوابق درخشان مدیریتی و خدمتی می تواند گره گشای مشکلات چندین ساله سیمای شهری لنده ای باشد که هرساله شهروندان خارج از شهرستان با ورود خویش به شهر لنده به دنبال تغییرات اساسی در زیرساختی ها و توسعه خدمات شهری هستند.

انتخاب شهردار در این شهر مستلزم داشتن تخصص، تعهد و شناخت کافی از توپوگرافی شهری، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی باشد تا در توزیع خدمات بتواند شاخصه های عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خویش در خدمت رسانی رعایت کند.

ظرفیت جوانان تحصیل کرده و متخصص در امور شهری فارغ از نگاه های غضب آلود سیاسی می تواند ضمن برقراری توسعه شهری به پیشرفت و عمرانی و آبادانی به خصوص سیمای شهری توجه ویژه ای کرد.

بدون شک انتخاب یک شهردار ضعیف به مصداق عینی کمله دهان کجی به تک تک آراء شهروندانی است که منتخبین خویش را در شورای شهر انتخاب کردند تا مدافع حقوق شهری خویش در شورای شهر باشند.

تعامل سازنده با اصحاب رسانه از سوی  منتخبین شورای شهر و شهردار می تواند سهم بزرگی در ارتقای سطح خدمات کمی و کیفی شهرداری و شورا در بازنشر خدمات شهری داشته باشد که متاسفانه شهردار و شورای دوره چهارم شهر لنده از این ظرفیت عظیم نتوانستند به درستی در جهت معرفی خدمات صورت گرفته بهره لازم را ببرند و همین مسئله نیز باعث شد تا بخش عظیمی از اطلاع رسانی در این دوره شورای کاملا مغفول بماند.

بدون شک یکی از راهکار های مناسب در انتخاب شهردار می تواند بحث فراخوان عمومی برای معرفی چهره ها، نخبگان، جوانان باتجربه و تحصیل کرده و شناهت دقیق از افراد در جهت سپردن مهمترین مسولیت شهری باشد که امیدواریم منتخبین شورای پنجم از این ظرفیت غفلت نکنند چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: