« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
کتیرا محصولی گیاهی است. در واقع، صمغ خشک‌شده چندگونه از گیاه گَوَن است؛ گون‌هایی که کتیرا تولید می‌کنند قدوبالای بلندی ندارند و بیشتر در نواحی کوهستانی و بیابانی خاورمیانه می‌رویند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:کتیرا محصولی گیاهی است. در واقع، صمغ خشک‌شده چندگونه از گیاه گَوَن است؛ گون‌هایی که کتیرا تولید می‌کنند قدوبالای بلندی ندارند و بیشتر در نواحی کوهستانی و بیابانی خاورمیانه می‌رویند.


کتیرا به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی در محصولات چسب دندان استفاده می‌شود، باز کردن محل عفونت در لثه، جذب و درمان عفونت دندان از خواص کتیرا است.

کتیرا دارای آب، موادمعدنی و نشاسته است. یکی دیگر از خواص کتیرا باسورین بودن(باسورین به جسمی گفته می‌شود که در آب بخصوص در آب سرد غیرمحلول ولی به خوبی در آن متورم می‌شود) آن است. کتیرا همچنین دارای تراگاکانتینکه است که جسمی محلول بوده و از سه مولکول اسید گلوکورونیک و یک مولکول آرابینوز تشکیل می‌شود. صمغ کتیرا، حاوی مقادیری سولز و پروتئین نیز است.

کتیرا غنی از کلسیم و منیزیم است و تقریبا حدود ۳ درصد پروتئین و آلکالوئید دارد.
اصلی‌ترین ماده موجود در کتیرا تراگانتین است که کلوئید محلول در آب است و از نظر شیمیایی با ماده دیگری به نام باسورین در ارتباط است که محلولیت کمتری دارد ولی برای اینکه به شکل ژل در بیاید، در آب حل می‌شود.

این ماده دارویی و پرخاصیت به شکل‌ و رنگ‌های مختلف وجود دارد. نوع ورقه‌ ای بی‌رنگ یا سفید آن، بهترین، مرغوب‌ترین و گران‌ ترین محصول کتیرا است.

کتیرا خوراکی است و در داروها و غذاها نیز به عنوان امولسیون کننده، تغلیظ کننده، تثبیت کننده و افزودنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتیرا خواص خنک‌ کننده‌ شگفت‌ انگیزی دارد و از این رو اغلب در تهیه‌ نوشیدنی‌ هایی که به خنک کردن بدن در فصل تابستان کمک می‌ کنند، استفاده می‌ شود. این ماده به عنوان یک عامل خنک‌کننده عمل می‌کند و دمای بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل، به جلوگیری از بروز گرمازدگی کمک می‌کند. کتیرا در کنترل خونریزی بینی که در فصل تابستان، به طور مکرر در کودکان رخ می‌دهد بسیار مفید است.

یکی از مهم‌ترین خواص کتیرا استفاده از آن به عنوان یک شوینده طبیعی و گیاهی برای موهاست. کتیرا به حالت دادن و نرم کردن موی سر و درمان شوره کمک می‌کند.

گیاه کتیرا ضدموخوره و شفاف کننده و حالت دهنده مو است.

اعتقاد بر این است که کتیرا تولید شیر مادر را افزایش می‌دهد، بنابراین، این صمغ طبیعی اثرات فوق‌العاده مثبتی بر مادران شیرده دارد.

خوردن 5 تا 15گرم از ساییده شده کتیرا در روز، باعث غلیظ شدن خون و مواد رقیق می شود.
از مخلوط کردن پودر کتیرا با شیر تازه بز برای بندآوردن خون ریزی، رفع سرفه، خشونت سینه و حلق، زخم های ریه و گرفتگی صدا استفاده می شود.

قراردادن کتیرای سفید گل روی پیلۀ چرکی لثه باعث سر باز کردن آن می شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
مرضیه امینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
14
من توانستم با کتیرا عفونت دندان ولثه ام را درمان کنم وهیچ ضرری به معده وگوارش نمیزنه درحمام برای نرم کردن مو سفت شدن ریشه مو استفاده کردم به صورت نیمه جامد ومن به عنوان ی محقق کتیرا را تایید میکنم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
تا چند روز عفونت دندان رو خوب میکنه؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
من مقدار کمی کتیرا روی عفونت دندان گذاشتم اول حالت جریان پیدا کردن خون توی اون ناحیه رو حس کردم بعد از ربع ساعت تا بیست دقیقه کتیرا رو که حجم دار شده برداشتم و دوباره مقداری کتیرای تازه گذاشتم بعد از دو سه بار انجام اینکار احساس کردم محل عفونت باز شده و درد دندانم بسیار کاهش پیدا کرده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: