« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
یاداشت به قلم علی آذر ؛
رییس جمهور سابق وعده می‌داد؛ تیرماه تمامی شهر باز‌سازی می‌شود، اما اکنون کمتر از ۳ درصد شهر بازسازی شده است......
پایگاه خبری آوای رودکوف:علی آذر:بهمن ماه سال گذشته بود که ناگهان زلزله‌ای شهر برف و افتاب را لرزاند. سی‌سخت، مهد طبیعت و نگین متحیر‌ کننده‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط بلای طبیعی‌ای به نام زلزله لرزید.

شهری که هرساله میزبان هزاران نفر از اقصی‌ نقاط ایران بود که برای دیدن زیبایی‌های این شهر از هزاران کیلومتر دورتر به سمت استان ما حرکت می‌کردند، اکنون این شهر به شبه خرابه‌ای بدل گشته، شهری که سیما و ظاهر خود را از دست داده و بسیاری از خانه و باغ‌هایش ویران شده است.

اما این زلزله چه خوب موقعی بود برای مسئولین، همگی می‌آمدند و می‌رفتند با وعده‌های سر خرمن، چه روز‌های قشنگی بود اما با وعده‌های واهی و پوچ!

بالاخره زمان انتخابات است و نیاز مبرم به رای دارند همه جناح‌های سیاسی، مجبور هستند به دروغ چیزی بگویند تا رای‌شان بالا برود.

رییس جمهور سابق وعده می‌داد؛ تیرماه تمامی شهر باز‌سازی می‌شود، اما اکنون کمتر از ۳ درصد شهر بازسازی شده است.

رییس بنیاد مستضعفان "آقای فتاح” با هیاهو وعد‌ی سیمان رایگان برای کل شهر را دادند، سیمان که ندادند هیچ، حتی سیمان به قیمت دولتی هم گیرشان نیامد، مردم مظلوم سی‌سخت!

وزیر کشور که وعده وام‌های کلان و بدون ضامن و بعضا بدون بازپرداخت دادند، اما این وعده‌ها نیز مانند دیگران دروغی بیش نبود.

راستی بودجه‌ی ۲۷۰ میلیاردی که استاندار، اقای کلانتری گفتند تخصصی برای منطقه زلزله‌زده سیسخت مصوب شد کجا رفت! کسی می‌داند کجا و کی و چگونه خرج شد؟ الله اعلم.

رییس جمهور فعلی آقای رییسی مگر وعده ندادند به صورت ویژه بازرسی و نظارت می‌شود بر این موارد.

پس لطفا شفاف‌سازی بفرمایید که ۲۷۰ میلیارد مصوب شده برای سی‌سخت کجا و به جیب چه کسی رفت؟

وعده آب و برق و گاز منطقه زلزله‌زده که قرار تا اتمام کامل بازسازی رایگان باشد چه شد؟

ولی حیف که این نیز مانند بقیه پوچ بود و هر ماه با مبلغ بسیار زیاد و سرسام آوری مامورین این ادرات فیش.های پرداختی را توضیه می‌کنند.

اما انصاف را نیز باید رعایت کنیم و نیمه پر لیوان را هم مشاهده کنیم، بین تمامی نهادها فقط دو نهاد از ابتدا تا اکنون محکم و دقیق پای کار مردم سی‌سخت بودند یکی نهاد مقدس سپاه و دیگری که شاید تا همین الان این اقدامات سی.سخت را مرهون تلاش‌های ایشان هستیم ستاد اجرایی فرمان امام است.

و در آخر خطاب به مسئولین صراحتا می‌گویم؛
تا شروع فصل سرما چند جدماه بیشر نمانده، این منطقه نیز کانون برف‌گیر استان است، اگر تا قبل از شروع فصل سرما بازسازی تمام نشود مطمئن باشید تلفات سرما از زلزله‌ای که تلفات نداشت بیشتر خواهد بود چون هنوز بسیاری از این مردم در چادر و کانکس زندگی می‌کنند.

از دولت لیبرال و خسته‌ی روحانی که توقع نمی‌رفت اما از دولت انقلابی آقای رییسی توقع این است با فعال کردن یک کارگروه ویژه و نظارت دقیق تا قبل از شروع فصل سرما این خانه‌های تخریبی و تعمیری را بازسازی کنند.

دبیر جریان عدالتخواه شهرستان دنا
طلبه عدالتخواه علی آذر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: