« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۹
رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
اقدامات و برنامه‌‌‌‌های آقای ساداتی نژاد در دوران ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمجلس یازدهم نشان داد که ایشان فردی مدیر، با دانش و تحصیلات آکادمیک در این حوزه، کارآزموده و دارای تفکر انقلابی و جهاد است.
پایگاه خبری آوای رودکوف- وحید حاج سعیدی: کشاورزی و دامپروری از جمله مشاغلی که در اکثر استان‌‌‌‌های کشور، افراد بسیاری به آنها اشتغال دارند و کشاورزان و دامداران سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند.


در حالی که می‌توان با حمایت از فعالان این حوزه ها و ارائه طرح‌‌‌‌های اشتغال زا، زمینه مهاجرت معکوس روستائیان را رقم زد، مشکلات حوزه کشاورزی و دامپروری در سال‌‌‌‌های اخیر تا اندازه ای بوده است که بسیاری از این افراد در گذاران زندگی روزمره و تامین معیشت خود در مانده اند و همین امر باعث مهاجرت روستائیان به شهر ها شده است.

مشکلات بسیار جدی در بحث تهیه بذر، کود و سم، ادوات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، تامین نهاده‌‌‌‌های دامی، گرانی علوفه، کسادی بازار، سیل، خشکسالی ناشی از کاهش بارش، حضور گسترده دلالان، فشار بانک ها کشاورزان و دامداران و ... باعث شده تا فعالان این حوزه با ناامیدی به روز‌‌‌‌های پیش رو بنگرند.

با این وجود رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی, عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به برنامه‌‌‌‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، معتقد است منافع دامداران و کشاورزان در برنامه‌‌‌‌های وزیر پیشنهادی حفظ و تامین می‌شود و تحول در حوزه کشاورزی و دامپروری کشور امکان پذیر است.

نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف گفت: اقدامات و برنامه‌‌‌‌های آقای ساداتی نژاد در دوران ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمجلس یازدهم نشان داد که ایشان فردی مدیر، با دانش و تحصیلات آکادمیک در این حوزه، کارآزموده و دارای تفکر انقلابی و جهاد است.

نماینده مردم علی آباد کتول در ادامه افزود: بسیاری از شرکت‌‌‌‌های تعاونی، اتحادیه‌‌‌‌‌های فعال در حوزه کشاورزی و دامداری کشور نیز از معرفی آقای ساداتی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی استقبال کرده‌اند، اذعان داشت: حوزه کشاورزی و دامپروری کشور در شرایط فعلی به فردی دلسوز و آگاه از مشکلات نیاز دارد. تجربه چند ساله فعالیت ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس، سفر‌‌‌‌های پرتعداد به مناطق مختلف کشور و آشنایی نزدیک با مشکلات هر منطقه، تعامل گسترده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با طیف‌‌‌‌‌های سیاسی موجود کشور از نقاط قوت این وزیر پیشنهادی است.

نوروزی همچنین در خصوص مدیریت و توانمندی وزیر پیشنهادی در بحران‌‌‌‌های ماه‌‌‌‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ساداتی‌نژاد در بحران‌‌‌‌‌های به وجود آمده برای گوشت، مرغ، نهاده‌‌‌‌‌های دامی و آب با سفر به بیشتر استان‌‌‌‌‌های کشور و شناسایی بیش از ۲۵ مورد نظارت میدانی، نقاط قوت و ضعف و اشراف کامل نسبت به مسایل و تمامی موضوع‌ها برنامه علمی و مدون تهیه کرد که با قرار گرفتن در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی، امکان اجرایی شدن این برنامه‌ها وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد مثبت یک ساله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس یازدهم و دوران ریاست آقای ساداتی نژاد نشان می‌دهد که وی حافظ منافع دامداران و کشاورزان است و با جدیت به دنبال تعیین نرخ منطقی خرید تضمینی محصولات کشاورزی خواهد بود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اشاره داشت: فعالان حوزه کشاورزی نیازمند یک وحدت رویه و ثبات در مدیریت کلان این حوزه هستند و وزیر جهاد کشاورزی در دولت جدید باید اصلاح الگوی کشت، تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر اساس هزینه‌‌‌‌‌های کاشت، داشت و برداشت و تقویت حوزه سیاست گذاری برنامه ریزی و نظارت وزارتخانه، جلب حمایت بانک ها و صنایع بیمه را از حوزه کشاورزی و دامپروری و تلاش برای حذف واسطه ها را در اولویت برنامه‌‌‌‌‌های خود قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: