« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳
فوری و مهم به قلم محمدظاهر آخش؛
جاسازی غلط سد انتقال آب لنده به حومه غربی دهدشت که در بالا دست این پل در حال انجام است باعث هدایت آب به سمت دو دهانه و عملا خنثی نمودن سه دهانه دیگر پلو در نهایت تکرار حوادث سال 65 برای مردم این شهرستان دور از انتظار نیست
پایگاه خبری آوای رودکوف-محمدظاهر آخش:پل ارتباطی لنده به دهدشت ، واقع در ایدنک ، را خطر جدی تهدید می کند. اگر به دبی لحظه ای عبور آب و حجم روان آب این سه روز توجه شود ، حتما مطالب را تایید می کنید .


رودخانه مارون به رودخانه وحشی معروف است و اثرات مخرب سیل های سال ۱۳۶۵ آن هنوز بر زندگی قشر عظیمی از مردم خودنمایی می کند.

در محور ایدنک پلی به طول ۲۲۵ متر با ۵ دهانه ۴۵ متری و چهارجفت پایه جهت اتصال راه ارتباطی به کهگیلویه بزرگ با هزینه ای سرسام آور اوایل دهه هفتاد، براساس بررسی های بعمل آمده از وضعیت توپوگرافی منطقه و وضعیت آب و هوایی و میزان سنجش باران و عبوری حجم آب در موقعیت فعلی طراحی و اجرا گردیده است .

پل ها از نظر زیرساختی و استراتژیکی در هر منطقه در شمار سازه های مهم بوده و حفاظت و نگهداری از آنها و توجه جدی به موضوع پدافند غیر عامل وطیفه همگان بوده و بر اساس ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری که اشاره به حفظ حقوق عمومی داشته ، مسوولیت دادستان منطقه را دوچندان می کند.

اجرای تعداد دهانه های بیشتر در خصوص این پل ، موضوعی علمی و جهت تقسیم روان آب از زیر پل بوده و به صورت تصادفی و دیمی صورت نگرفته است .

اجرای سد انتقال آب به دهدشت غربی که در بالا دست این پل در حال انجام است و مدت زیادی است که در حالت فرسایشی به سر می برد و با ایجاد موانع ، باعث هدایت آب به سمت دو دهانه و عملا خنثی نمودن سه دهانه دیگر و وارد نمودن تمام نیرو ها بر یک جفت پایه شده است ، خطری  است جدی که این پل را تهدید می کند و از آنجا که تنها راه ارتباطی مردم به سایر نقاط همین پل است ، می طلبد که تمام مسوولان امر در این خصوص اهتمام ورزند .

لذا بنده حقیر به عنوان یک شهروند مراتب شکایت خود را با همین مطلب ، بیان و اعلام می دارم که آقای دادستان خروش مارون را جدی بگیرید.

آخرین روز پاییز - محمدظاهر آخش شهروند لنده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: