« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
نماز عید قربان در لنده اقامه شد؛
نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در مسجد صاحب الزمان( عج) لنده برگزار شد.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛حجت الاسلام الهی نیا در خطبه های نماز عید قربان گفت:خداوند متعال بعد از سال‌های سال،فرزندی به حضرت ابراهیم داد که آرزویش را داشت.

خطیب نماز عید قربان لنده:بالا رفتن سن ازدواج معضل بزرگ جامعه امروز/تصاویر

وی افزود:وقتی که این فرزند جوان می شود و از دیدن و داشتن او لذت می برد و عشق می ورزد، امتحان الهی برای ذبح فرزند دلبندش صادر می شود.

الهی نیا تاکید کرد:این امتحان هم برای حضرت ابراهیم، هم حضرت اسماعیل، هم حضرت هاجر بود که همه برای اطاعت از پرودگار و عشق به آن و شناخت و خود و خدای خود از این امتحان سرافراز و سربلند بیرون آمدند.

حجت الاسلام الهی گفت:یکی از درسهای بزرگ عید سعید قربان قطعا اطاعت از پرودگار در هر شرایطی است..خطیب نماز عید قربان تاکید کرد:در عید قربان انفاق، قربانی کردن، سیر کردن نيازمندان مورد توجه خدای متعال است و برکات زیادی دارد و ما که پیروان پیامبران و اهل بیت هستیم باید در هر شرایطی بندگی خدای متعال را بکنیم‌.

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت:در آستانه ماه محرم هستیم آنجا هم یک امتحانی سخت به شکل دیگری اتفاق افتاد که هم درس است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: این ایام فرصت مناسبی است برای شناخت خود و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت و انجام وظیفه دینی، این ایام ایام شادی است و مسلمانی ،دین داری مسئولیت سنگینی است در ابعاد مختلف، یک مسلمان و شیعه وظایف شرعی و اجتماعی و دینی دارد و دغدغه نسبت به معضلات و مشکلات اجتماعی دارد و نباید بی تفاوت باشد و اگر معضلی دید کامش تلخ بشود.

یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد که باید متدینین، ریش سفیدان ،نخبگان، جوانان احساس درد و دین بکنند بالا رفتن ازدواج است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد که باید متدینین، ریش سفیدان ،نخبگان، جوانان احساس درد و دین بکنند بالا رفتن ازدواج است.

الهی نیا گفت :ازدواج به موقع قطعا دارای برکات اجتماعی و معنوی است و بالا رفتن سن ازدواج دارای مفاسدی است و امروز ما دچار این مشکل هستیم‌ و این معضل بزرگ وجود دارد.

امام جمعه موقت لنده خاطرنشان کرد :طبق اعتقادات و آموزه های دینی چه در قرآن چه در روایات، اهل بیت وعده دادند که در این امر کمک می کنند و خداوند هم وعده داده است ،کسانی که می‌خواهند خواهند ازدواج کنند ،از فضل و کرم‌خود آنان را بی نیاز خواهد کرد.

الهی نیا تاکید کرد: همه وظیفه دارند در بحث ازدواج تشویق و تبلیغ کنند، ازدواج به هنگام ، آگاهانه و آسان و پایدار اینها مطالبی است چه در بحث مرگ و میرها و چه ازدواج ها شایسته است که در این زمینه احساس درد و احساس دین کنیم و هر کس نسبت به توان و وسع خود این مقوله را تبلیغ و تشویق بکند.

حجت‌الاسلام الهی در بحث ازدواج تشویق به مشاوره را توصیه کرد و گفت: این امر ازدواج را پایدارتر می کند.

امام جمعه موقت لنده در پایان گفت: مشکلاتی وجود دارد در بحث بازار و معیشت مردم ،خود مردم هم باید قدری به هم رحم کنند و رسم و رسومات غلط و دست و پاگیر و پرهزینه را حذف کنند و این دست خود مردم است و کسانی که می خواهند بحث ازدواح را تبلیغ کنند مهم ترین شرطی که می توان ازدواج را پایدار کند پایبندی به اصول اعتقادی است، باید بپذیریم که امروز بخشی از مشکلات به دست خود مردم و قدری جامعه شکل می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: