« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
به مناسبت 17 مرداد منتشر شد:
جزئیاتی کمتر شنیده شده از نحوه شهادت خبرنگار و دیپلمات‌های ایرانی در افغانستان به دست طالبان منتشر شده است.

پایگاه خبری آوای رودکوف:روزنامه جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار، جزئیاتی از شهادت محمود صارمی به دست طالبان منتشر کرده است.

جزئیات کمتر شنیده شده از لحظه شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی به دست گروهک تروریستی طالبان

بیست‌وپنج ‌سال پیش در هجدهم شهریور 1377، سخنگوی گروه طالبان پس از 33 روز پنهانکاری به شهادت رسیدن دیپلمات‌های ایرانی در شهر مزارشریف را تایید کرد.

بعد از گذشت بیش از یک ماه پیکر صارمی و دیپلمات‌ها که در اطراف کنسولگری دفن شده بودند، پیدا شد و به ایران انتقال داده شد.

جزئیات کمتر شنیده شده از لحظه شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی به دست گروهک تروریستی طالبان

شهید صارمی هنگامی آخرین گفت‌و‌گوی تلفنی خود با همکارانش را قطع کرد که گفته بود: "من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزارشریف شدند، خبر فوری مزارشریف سقوط کرد؛ اینجا محل کنسولگری ایران در مزارشریف است، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید چه وظیفه ای...."

شهید صارمی همچنین تلفنی گفته بود: "طالبان به زور وارد کنسولگری شدند، صدایشان در حیاط به گوش می‌رسد، من باید بروم، باید قطع کنم.....".

هنوز کسی نمی‌دانست طالبان دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرنا را پس از چند دقیقه در زیرزمین ساختمان جمع و بدون توجه به قواعد دیپلماتیک جهانی، به شکلی بسیار مظلومانه تیرباران کرده‌اند.

حتی هنوز کسی نمی‌دانست که عصر آن روز پیکر شهدا به گودالی در خارج از کنسولگری با اهداف مشخص منتقل شده بود تا نشان دهند که این افراد در بیرون از کنسولگری بوده‌اند و این جنایت کار آنان نبوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: