« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
طنز نو از وحید حاج سعیدی ؛
بررسی ها نشان می دهد طی چندروز گذشته قیمت برخی خودروهای مدل پایین مانند پیکان و وانت های دهه ۵۰، ۶۰ و ۷ به شکل عجیبی افزایش یافته است و حتی تا ۵۰۰ میلیون هم رسیده است.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:چند صباحی است که از طریق تبلیغات صدا و سیما ما متوجه شدیم به سلامتی ماشین مشتی مندلی خدابیامرز هم بیمه شده و در خیابان ها دور دور می کند! خلق الله هم بدون اینکه متوجه اصل داستان شوند، هار هار می خندند و یاد ماشین مدل «استون مارتین» خدابیامرز مشهدی محمد علی و ترانه معروف غلامرضا روحانی، فکاهی نویس و شاعر طناز قدیمی می افتند! غافل از اینکه موسم بهاران و چلچلی ماشین های اوراقی و زهوار در رفته فرا رسیده است و به بالاخره کوچه پیکان سوار ها هم عروسی برپا شد تا جایی که الان قیمت پیکان قراضه به نیم میلیارد تومان رسیده است! اصل ماجرا به روایت جراید ....

بررسی ها نشان می دهد طی چندروز گذشته قیمت برخی خودروهای مدل پایین مانند پیکان و وانت های دهه ۵۰، ۶۰ و ۷ به شکل عجیبی افزایش یافته است و حتی تا ۵۰۰ میلیون هم رسیده است. تا جایی که در برخی موارد، قیمت خودروهایی که به سختی روشن می شوند حتی از قیمت خودروهایی مانند تیبا، کوییک و بسیاری از خودروهای مدل بالا هم پیشی گرفته است. پدیده عجیبی که می توان سرنخ آن را در طرح اسقاط و شرکت در قرعه کشی خودرو پیدا کرد. طی ماه های گذشته با توجه به افزایش تعداد خودروهای فرسوده فعال در کشور، در هر آیین‌نامه جدیدی که منتشر می‌شود بندی از آن به اسقاط خودرو مربوط می‌شود. هر چند که پیش از این، اسقاط خودروها یکی از شرط‌های واردات شده بود اما حالا در آیین نامه جدیدی که خبرساز شده تولید انواع وسایل نقلیه هم به ارائه گواهی اسقاط خودرو مشروط شده است. موضوعی که بازار خودروهای اسقاطی را متلاطم کرده است.

به حق چیزهای ندیده و نشنیده و غیر قابل باور... پیکان 500 میلیون تومان! من فکر می کنم داستان های هزار و یک شب اقتصاد ما هیچ ربطی به اصول و مبانی اقتصاد، طرح ها و لوایح دولت، بخشنامه ها و قوانین اقتصادی ندارد. به نظر می رسد مشکل در پیدا کردن سوراخ دعا است و دوستان باید قبل از حضور در راس وزارتخانه اقتصاد و سایر حوزه های اقتصادی یک دوره کلاس موسیقی به ویژه سرنا بروند!

در جریان هستید که سُرنا یا سورْنا نام ساز بادی باستانی ایرانی است که از چوب ساخته می‌شود و از دسته سازهای دو زبانه است. اما این لاکردار چون از هر دو طرف سوراخ دارد، یک عده آن را از سر گشادش می نوازند و ادعا هم دارند که «منم لولی و سرنا خوش نوازم! »

شما ملاحظه بفرمائید دوستان به جای جلوگیری از شاباش یارانه ماکارونی 5 قاره، یارانه آرد را از بیخ قطع کردند! به جای ساماندهی بازار خودرو بساط لاتاری و پیش فروش راه می اندازند تا جایی که الان یک عده در حلبی آباد ها دنبال پیکان و ژیان قراضه می گردند! در عوض اخذ مالیات از طلا فروش و هنرپیشه و سلبریتی از کارمند مالیات می گیرند! قیمت گذاری دستوری هم تا دلتان بخواهد و حتی برخی عزیزان به جای دستور با قیمت ها خوش و بش می کنند و از آنها می خواهند به قیمت شش ماه قبل بازگردند! خدا به خیر بگذراند...

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: