« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
آنچه در جلسه بررسی آسیبهای اجتماعی با محوریت خودکشی در لنده گذشت؛ از وعده ها تا مصوبات:
فرماندار لنده گفت:تقویت اعتقادات و باورهای دینی نقش مهمی در بازدارندگی افراد برای تمایل به خودكشی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوفاز لنده ؛ظهر امروز جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی با محوریت پیشگیری از خودکشی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری ؛ جمعی از مدیران کل ؛ فرماندار و شورای اداری شهرستان لنده برگزار شد.

فرماندار لنده :خودکشی؛ باتلاقی است که سست ایمان‌ها را می‌بلعد

در ابتدای این نشست فرماندار لنده طی سخنانی به اهمیت موضوع پرداخت و گفت:خودکشی یک مسئله فرهنگی است و فقر هم می تواند تاثیر گذار باشد.

جلال دانش اظهار داشت:طبق آمار رسمی، بیشترین خودکشی در اروپا و حتی کشورهای به اصطلاح توسعه یافته، اتفاق می افتد و همین آمار نشان می دهد که سبک زندگی غربی نه تنها درمان نمی‌کند بلکه دردزا نیز هست. سبک زندگی غربی خانواده محور نیست و آسیب نیز از همین جا وارد می شود. متاسفانه غربی ها و صهیونیست ها کانون خانواده در کشورهای اسلامی را مورد حمله قرار داده و به موفقیت هایی هم دست یافته اند، بطوریکه رشد آمار خودکشی در کشورهای اسلامی، نشان از تضعیف کانون خانواده دارد. براساس آمارها، یکی از مهمترین دلایل برای خودکشی، مسائل خانوادگی و مسائل عشقی است که تحت تاثیر حملات در فضاهای رسانه ای فاسد بوجود آمده و بر خلاف تصور عموم، مسائل اقتصادی در رتبه های آخر قرار گرفته است.

وی عوامل گرایش افراد به خودكشی را در نبود مهارت های زندگی فردی و اجتماعی بر شمرد و بر این باور است كه تقویت اعتقادات و باورهای دینی نقش مهمی در بازدارندگی افراد برای تمایل به خودكشی دارد.

دکتر نوری: توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است

در ادامه این نشست مدیر کل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز طی سخنانی گفت:همه ی دستگاهها بدون استثناء باید در بحث اسیب های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

دکتر نوری اظهار داشت:خودکشی صرفا یک پدیده ی اجتماعی است . وقتی ارزش ها وهنجار های فرهنگی فرو بریزد ، باورها و اعتقادها ضعیف بشود ، عصبانیت ، پرخاشگری و قاعده مندی از بین برود و به عبارت کلی جامعه مریض شود ، آمار خودکشی بالا می رود .

وی افزود: عوامل متعددی در افزایش اسیب های اجتماعی من جمله خودکشی وجود دارد. که طی بررسی های کارشناسی عواملی همچون عدم اموزش های کاربردی در ابعاد مختلف،معیشت، اشتغال ،تورم ، اعتیاد، عدم اگاهی والدین ،رابطه های غیر کارشناسی والد فرزند ،عدم اموزش فرزندان درحل مسائل، اختلافات خانوادگی و ... در بحث خودکشی میتوانند بسیار تاثیر گذار باشند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر ضرورت اقدام عاجل و هماهنگ و حساب شده مسئولین شهرستانی و استانی به ویژه متولیان امور فرهنگی و دینی در صیانت از استحکام بنیان خانواده ها و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

ایشان در پایان با تاکید بر افزایش دوره های آموزشی برای کاهش آسیب اجتماعی در سطح استان و شهرستان گفت: توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است که باید با جدیت مدنظر قرار گیرد.

در پایان این نشست ادارات : اموزش و پرورش ؛ کمیته امداد؛ بهزیستی؛ ارشاد اسلامی ؛کار و امور اجتماعی؛ورزش و جولال احمر گزارش عملکرد خود را تشریح نمودند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری توجه به موضوع« آموزش» در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است/فرماندار لنده :خودکشی؛ باتلاقی است که سست ایمان‌ها را می‌بلعد

*آموزش و پرورش ؛ بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان بحث آموزش و مهارت زندگی را در دستودهند و گزارش اقدامات خود را به فرمانداری تحویل دهند.

*استقرار اداره فنی و حرفه ای در شهرستان لنده ( پیگیری تلفنی مدیرکل امور اجتماعی از طریق سازمان فنی و حرفه ای در حین جلسه )

*راه اندازی هر چه سریعتر کمژ ترک اعتیاد در سطح شهرستان

*سازمان تعاون روستایی نسبت به استقرار اداره متبوع در شهرستان و اعطای تسهیلاتکار افرینی اقدام نماید.

*در طول هفته حداقل دوبار روان پزشک در شهرستان لنده مستقر گردد.

*استقرار یک تا دو آورژانس اجتماعی در سطح شهر لنده

*نظارت بر داروخانه ها از طریق شبکه بهداشت و درمان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: