« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
جهان؛
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بدون آزادی اسرا آتش‌بس در جنگ غزه امکان پذیر نیست .
منبع: ایسنا

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛اسپوتنیک گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که بدون آزادسازی اسرا، آتش‌بس انجام نخواهد شد.

فوری؛ شرط نتانیاهو برای برقراری آتش‌بس در غزه

نتانیاهو می‌گوید عملیات ارتش این رژیم «تا زمان پیروزی» ادامه خواهد داشت.

اظهارات نتانیاهو در پی این مطرح می‌شود که جنبش جهاد اسلامی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر یک آتش‌بس موقت حاصل شود، اسرای غیرنظامی خارجی را آزاد خواهد کرد.

همچنین این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در هر گونه اقدامات آتی شریک خواهد بود.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس نیز، پیشتر درباره موضوع اسرا گفته بود: تماس‌هایی در پرونده اسرا صورت گرفت و فرصتی برای رسیدن به توافقی وجود داشت، اما دشمن وقت‌کشی کرد.

سخنگوی القسام تأکید کرد، «اگر دشمن می‌خواهد که پرونده اسرا یکباره بسته شود، ما برای آن آماده هستیم. اما اگر می‌خواهد راه دیگری را طی کند و این پرونده را تفکیک کند، ما برای این سناریو هم آماده‌ایم».

ابوعبیده اعلام کرده بود، تعداد اسرایی که جنبش مقاومت فلسطین در اختیار دارد، ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر است که ۲۰۰ نفر در اختیار القسام و باقی اسرا در اختیار گروه‌های دیگر هستند.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی بوده است.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، امروز اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۹۷۷۰ نفر از جمله ۴۸۰۰ کودک، ۲۵۵۰ زن و ۵۹۶ سالمند افزایش یافته است.

القدره گفت که تاکنون ۲۴ هزار و ۸۰۸ تن نیز در نتیجه این تجاوزات مجروح شده‌اند.

او ادامه داد: ما همچنین ۲۶۶۰ ابلاغیه مفقودی از جمله مفقودی ۱۲۷۰ کودک را دریافت کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: