« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده :
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده ، مردم را به کمپین فشار خون و دیابت دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،مهندس فریبرز یاوریان مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست با خبرنگاران از شهروندان بالای ۱۸ سال درخواست نمود با پیوستن به کمپین ملی غربالگری فشار خون و دیابت ضمن همکاری با متولیان سلامت در اجرای بهتر پویش ملی، در ارتقاء و حفظ سلامت خود گام موثری بردارند.

ایشان از افراد بالای 18 سال و تمامی بانوان باردار در هر سنی در خواست نمود در راستای حفظ سلامت خود با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای ثابت و سیار سنجش فشار خون و دیابت که بصورت رایگان اجرا میشود دعوت بعمل آورد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اجرای دقیق و با کیفیت طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت در سطح شهرستان مستلزم همکاری مردم با متولیان سلامت است .

وی با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر و عوارض آن خسارت های زیادی برای خانواده ها و در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بهمراه دارد، گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت می توانیم با شناسایی بموقع عوامل خطر و بیماران احتمالی، از عواقب ناشی از شیوع بیماریهای قلبی – عروقی پیشگیری کرده و به اقتصاد کشور، فرهنگ و اشتغال و جامعه کمک کنیم.

در این نشست همچنین عالیوند از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بر لزوم ایجاد همدلی همه ادارات شهرستان  برای اجرای هر چه بهتر این پویش گفت: در این پویش، جمعیت فعال شهرستان مورد غربالگری قرار می گیرند و این مورد، اهمیت برنامه را صد چندان می کند. اصلاح سبک زندگی، آگاهی بخشی عمومی و ارتقای سواد سلامت از دیگر دستاوردهای این پویش خواهد بود.

ایشان ضمن بیان اهداف کلی این پویش به گروه هدف، زمان اجرای طرح و روش اجرا در خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت  اشاره کرد.

عالیوند اضافه کرد: بیماری فشارخون از بیماری‌های پنهان بوده و به هیچ عنوان افراد متوجه نخواهند شد، مگر اینکه با اندازه‌گیری فشارخون، همه افراد بالای ۱۸ سال اقدام به سنجش فشارخون کنند.

گفتنی است این طرح تا 15 دیماه در سراسر کشور قابل اجرا می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: