« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان لنده عنوان کرد:
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان لنده گفت: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از مشکلات رایج در زندگی‌های امروزی و تهدیدی جدی برای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش پایگاه خبری  آوای رودکوف؛سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان لنده گفت: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از مشکلات رایج در زندگی‌های امروزی و تهدیدی جدی برای کودکان و نوجوانان است.

اعتیاد به فضای مجازی در کمین کودکان و نوجوانان / خانواده ها هوشیار باشند

سرهنگ سید فیض اله جهاندیده اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به دلیل تجربه کم و داشتن حس کنجکاوی در معرض بیشترین خطرات آسیب‌های فضای مجازی و سوء استفاده ابزاری توسط مجرمین هستند.

وی در خصوص مخاطرات دوستی کودکان با افراد غریبه در فضای مجازی گفت: در دوستی‌های فضای مجازی باید خیلی دقت کنیم چرا که خیلی از هویت‌های افراد در فضای مجازی دروغ است.

سرهنگ جهاندیده  بیان داشت: در فضای مجازی هرگز به افراد غریبه و ناشناس اعتماد نکنید و هرگز اطلاعات شخصی و خصوصی نظیر آدرس، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات مانند عکس و فیلم‌های خانوادگی خود را از طریق اینترنت برای کسی ارسال نکرده چون در اینترنت هر کسی می‌تواند خود را شخص دیگری معرفی کند.

این مقام انتظامی  تصریح کرد: بهره‌کشی و سوء استفاده از کودکان، بروز آسیب‌های جسمانی و بیماری‌های زمینه‌ای، اعتیاد اینترنتی، گوشه‌گیری و انزوا طلبی، کاهش ارتباطات اجتماعی و افت تحصیلی، مشکلات روحی و روانی و بلوغ زودرس از جمله خطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا، حامی مردم در فضای مجازی است و با ارائه راهکارهای مفید در جهت حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان قدم های مثبتی را برای ثبات بنیان خانواده پیش بینی کرده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان لنده در ادامه خاطرنشان کرد: امید است با اجرای طرح پویش کودکان سایبری به اهدافی نظیر ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، افزایش سطح توجه جامعه و رسانه ها به موضوع کودکان سایبری و هچنین ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دست یابیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
گل اقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
0
از کرامات شیخ ما این است ،،
شیره را خورد گفت شیرین است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: