« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: آنمی(کم خونی) فقر آهن در سطح این شهرستان بسیار زیاد شده و دانش آموزان از نظر قد و وزن دچار اُفت بسیار شدیدی شده اند.

به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف؛ بهنام نیازی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: این بیماری که از شایعترین بیماری کم خونی و ناشی از کمبود آهن در تغذیه و یا جذب نامناسب آهن در کودکان است، موجب شده تا ضریب هوشی دانش آموزان پایین بیاید و دچار حواس پرتی شوند.

هشدار آنمی فقر آهن بین دانش‌آموزان شهرستان بویراحمد

وی تصریح کرد: این میزان افزایش آنمی فقر آهن بین دانش آموزان شهرستان بویراحمد بین سال های ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی افزود: امسال، در حوزه آموزش و پرورش به تعداد زیادی از مدارس بازدیدهای سرزده داشتیم و تجهیزات و دارو، اقلام بهداشتی، قرص آهن در مدارس توزیع شده است.

نیازی بیان کرد: یکی از گروه های هدف مرکز بهداشت دانش آموزان هستند، در روستاهای محروم کودکانی که بدسرپرست بوده اند، مشکلات تغذیه ای داشته اند، نمودار رشد نامنظمی داشته اند، بسته های حمایتی و تغذیه ای برای این افراد در نظر گرفتیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تاکید کرد: تمامی خدمات بهداشتی، درمانی نیز برای آنان درنظر گرفتیم، خدمات دندانپزشکی رایگان به این افراد داده شد و حتی در مواردی از سوی گروه های جهادی لوازم التحریر تهیه شد.

نیازی با اشاره به مشکلات تهویه ای مدارس، گفت: در بسیاری از مدارس مشکل تهویه هوا را داریم و موج بعدی آنفولانزا را در ماه آینده خواهیم داشت.

نیازی افزود: بعضی بیماری ها وجود دارد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ما موظف هستیم که فقط به فردی که تشخیص بیماری شده دارو بدهیم اما وقتی یک فرد مبتلا می شود تمام خانواده هم باید درمان شوند.

وی ابراز کرد: فهرست مدارسی که از بابت سرویس بهداشتی کمبود دارند، تحویل داده شده است و امیدواریم فکری به حال وضعیت سرویس های بهداشتی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد عنوان کرد: برنامه ما برای مدارس این است که در ماه های آینده برای تمام گروه های هدف دانش آموز دختر در سطح بسیار وسیعی مکمل آهن و ویتامین دی توزیع شود.

نیازی تصریح کرد: در سالهای قبل وزارت بهداشت دارو را تهیه و توزیع می کرد اما در حال حاضر مراکز بهداشتی باید دارو را تهیه و توزیع کنند، به دلیل کمبود بودجه، امیدواریم که آموزش و پرورش نیز در این زمینه کمک کند.

وی با اشاره به هزینه های گزاف خرید داروی قرص آهن، افزود: خرید قرص آهن و تجهیزات مورد نیاز دارویی فقط برای سه ماه مادران باردار در شهرستان بویراحمد افزون بر ۲ میلیارد تومان هزینه بردار است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تاکید کرد: امید است استانداری و سایر ادارات برای این موضوع فکری کنند.

نیازی عنوان کرد: درآمد مرکز بهداشت بویراحمد با استان های فارس و تهران قابل مقایسه نیست، دخل و خرج در این استان و شهرستان متعادل نیست و مشکلاتی دارد، بنابراین ما توانایی کمی برای خرید دارو داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: