« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج از غربالگری بیش از ۳۴۲ هزار نفر در استان طی پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،دکتر سعید جاودان سیرت با بیان اینکه این تعداد در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان غربالگری شده اند، گفت: از این تعداد ۴۵ هزار و ۶۹۶ نفر به پرفشاری خون و ۱۹ هزار و ۹۶۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

شناسایی بیش از 45 هزار نفر با احتمال پرفشاری خون در کهگیلویه و بویراحمد

وی مهمترین هدف این پویش را پرداختن به دو بیماری غیرواگیر دیابت و فشار خون عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های دیابت و فشارخون، بیماری‌هایی با عوارض پنهان هستند و تا زمانی که علائم حاد بیماری ظاهر نشود فرد مبتلا از بیماری خود اطلاع پیدا نمی‌کند به همین علت این دو بیماری در زمره بیماری‌های مهم کشور و در این پویش به شمار می‌روند.

جاودان سیرت ادامه داد: دیابت درمان مادام العمر دارد و آن چیزی نیست به جزء اصلاح شیوه زندگی و باید توجه داشت، مبتلایان به دیابت اصولی مانند، رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم، کاهش وزن و اندازه گیری قند خون را باید رعایت کنند.

سرپرست داشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ادارات کل و ادارات شهرستان بویراحمد لیست کارکنان خود را تهیه و به منظور غربالگری آنان هماهنگی‌های لازم را با مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد به عمل بیاورند و همچنین ادارات سایر شهرستان‌ها نیز این هماهنگی را با شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان خود انجام دهند.

گفتنی است تاکنون شهرستان دنا بالاترین درصد غربالگری را در این پویش به خود اختصاص داده است.

پویش ملی سلامت یکی از مهمترین برنامه‌های سلامت محور کشور است و بنا بر اعلام وزارت بهداشت این پویش از ۲۰ آبان۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: