« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
تحلیل سیاسی؛
دورهمی‌های خانوادگی، جلسات و همایش‌های انتخاباتی مدتی است که در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون آغاز شده و کاندیداهای مطرح هر روز بیشتر از دیروز بر طبل انتخابات می‌کوبند. دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب در این حوزه انتخابیه فعلاً در موضع سکوت تحرکات میدان انتخابات را دنبال می‌کند و گاهی صدای از آنها شنیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛دورهمی‌های خانوادگی، جلسات و همایش‌های انتخاباتی مدتی است که در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون آغاز شده و کاندیداهای مطرح هر روز بیشتر از دیروز بر طبل انتخابات می‌کوبند.

دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب در این حوزه انتخابیه فعلاً در موضع سکوت تحرکات میدان انتخابات را دنبال می‌کند و گاهی صدای از آنها شنیده می‌شود.

جریان اصولگرایی به دلیل تعدد کاندیدا با مشکل مواجه هستند که دست چه کسی را به عنوان کاندید نهایی اصولگرایان بالا ببرند.

این روزها حمایت ستار هدایت‌خواه از نادر منتظریان که شاخص‌ترین نیروی اصولگرایان در عرصه انتخابات مجلس می‌باشد، محل مناقشه شده و هر روز در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به این مقوله پرداخته می‌شود که هدایت پشت سر منتظریان قرار خواهد گرفت یا سکوت می‌کند و کنار می‌کشد.

به نظر می‌رسد؛ ستار هدایت‌خواه اولین گام جدی و مهم انتخاباتی خود را برای تعیین تکلیف نیروهای اصولگرا در انتخابات اسفند 1402 برداشته است.

سکوت هدایت‌خواه بعد از انصرافش از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مهمترین رویداد سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بوده که از قضا مورد توجه محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت و همین مبنایی شد که شرایط سبد آرای اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو مورد ارزیابی و آنالیز قرار بگیرد.

ستار هدایت‌خواه اسطوره اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد امروز سخنران مراسم 9 دی شهرستان باشت بود که نادر منتظریان نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون را با خود همراه ساخت تا به همه شایعات و حرف و حدیث‌ها پایان دهد.

پایانی بر شایعات؛ اولین گام جدی و انتخاباتی هدایت‌خواه / هدایت‌خواه و منتظریان در باشت به‌هم پیوستند (+ عکس و فیلم)

ناظران سیاسی می‌گویند که «همراهی منتظریان و هدایت‌خواه در مراسم 9 دی باشت، پایانی بر شایعه‌پراکنی رقبای منتظریان مبنی بر اختلاف در جریان انقلاب است. از آنجائیکه هدایت‌خواه مسولیت جبهه فرهنگی و آستان قدس را در استان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده دارد، محدودیت فعالیت سیاسی دارد. لذا رقبای منتظریان و مخالفین جبهه انقلاب سوء استفاده و تلاش می‌کنند از این فرصت بهره‌برداری و هرروز به بهانه‌ای شایعه‌سازی و در افکار عمومی شبهه افکنی کنند. حتی اگر در یاسوج به همراه همدیگر شرکت می‌کردند، رقبا می‌گفتند؛ طبق روال معمول در راهپیمایی همدیگر را پیدا کردند. اما انتخاب یکی از شهرستان‌ها و با همراهی همدیگر شرکت کردند، زیرکانه با رعایت ضوابط و محدودیت‌های هدایت‌خواه، به جامعه تفهیم کردند که ما با هم هستیم هیچ اختلافی نداریم.»

با این وجود، اینگونه به نظر می‌آید که نواصولگرایان بیشتر از اصولگرایان سنتی با منتظریان زاویه دارند. از ابتدای اعلام کاندیداتوری نادر منتظریان خیلی از نواصولگرایان با او زاویه گرفتند و به سمت مهدی روشنفکر رفتند. غیبت برخی از چهره‌های اصولگرایان سنتی و نواصولگرایان در جلسات منتظریان این شائبه را به‌وجود آورده که منتظریان گزینه نهایی اصولگرایان در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون نیست و اختلاف شدیدی بین نیروهای اصولگرایی وجود دارد. اینکه چگونه منتظریان این ابهامات را از خود دور کند، نیاز به زمان و فرصت هست که درباره آن بحث و گفت‌وگو شود.

برخی طرف‌های سیاسی هم هستند که چون جای خود را در کنار منتظریان خالی می‌بینند، به آن سنگ می‌زنند. حال آن که این افراد خود عامل بدبینی به اصولگرایان و جدایی و انفکاک در بین نیروهای این جریان سیاسی هستند.

منتظریان این روزها بر بویراحمد واحد و استفاده از ظرفیت تمام نخبگان و شایستگان تاکید دارد و یقیناً او شاید تنها کسی باشد که بتواند با خالص‌سازان مقابله کند، کسانی که می‌خواهند همه چیز به نام طایفه، قبیله و گروه‌های سیاسی خودشان ضبط و ثبت شود.

یکی از کاربران فضای مجازی درباره منتظریان نوشت: «نادر منتظریان، کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، فردی است که توانسته است هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان را به خود جذب کند. این امر، به دلیل دیدگاه‌های انقلابی واقع‌گرایانه (رئالیست) او است.

منتظریان، فردی است که به اصول انقلاب اسلامی پایبند است، اما در عین حال، به واقعیت‌های جامعه نیز توجه دارد. او معتقد است که انقلاب اسلامی، یک انقلاب ارزشی بوده است و باید این ارزش‌ها در همه عرصه‌های زندگی حفظ شوند. با این حال، منتظریان، معتقد است که برای حفظ اصول انقلاب اسلامی، باید به واقعیت‌های جامعه نیز توجه داشت. او معتقد است که نباید به ارزش‌های انقلاب اسلامی، به صورت انتزاعی نگاه کرد، بلکه باید این ارزش‌ها را در چارچوب واقعیت‌های جامعه پیاده کرد.

این دیدگاه رئالیست و واقع‌گرایانه، باعث شده است که منتظریان بتواند هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان را به خود جذب کند. اصولگرایان، به دلیل پایبندی او به اصول انقلاب اسلامی، از او حمایت می‌کنند. اصلاح‌طلبان نیز، به دلیل واقع‌گرایی او، به او اعتماد دارند.

منتظریان، در سخنرانی‌های خود، همواره بر ضرورت حفظ اصول انقلاب اسلامی تأکید کرده است. او معتقد است که انقلاب اسلامی، یک انقلاب ارزشی بوده است و باید این ارزش‌ها در همه عرصه‌های زندگی حفظ شوند. با این حال، منتظریان، معتقد است که برای حفظ اصول انقلاب اسلامی، باید به واقعیت‌های جامعه نیز توجه داشت. او معتقد است که نباید به ارزش‌های انقلاب اسلامی، به صورت انتزاعی نگاه کرد، بلکه باید این ارزش‌ها را در چارچوب واقعیت‌های جامعه پیاده کرد.

برای مثال، منتظریان معتقد است که باید به حقوق زنان و طوایف مختلف و جریان‌های سیاسی درون نظام احترام گذاشت. او معتقد است که این امر، با اصول انقلاب اسلامی مغایرتی ندارد. او همچنین معتقد است که باید به آزادی بیان و آزادی‌اندیشه احترام گذاشت. او معتقد است که این امر، باعث رشد و توسعه جامعه می‌شود.

منتظریان، در طول دوران فعالیت سیاسی خود، همواره در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کرده است. او معتقد است که مردم، محور اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود. منتظریان، در حوزه انتخابیه خود، پروژه‌های عمرانی و رفاهی متعددی را پیش‌بینی کرده است. او همچنین، در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی برنامه‌هایی تدوین کرده است.

اگر مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، نادر منتظریان را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند، می‌توانند شاهد تحولی در این استان باشند. این تحول، منجر به حل مشکلات مردم، کاهش اختلافات سیاسی و حرکت به سوی توسعه خواهد شد.

نادر منتظریان، فردی است که می‌تواند دو جریان عمده سیاسی را برای مبارزه با قوم گرایی، واپس گرایی و انحصارگرایی چپ و راست بسیج کند. او فردی است که به اصول انقلاب اسلامی پایبند است، اما در عین حال، به واقعیت‌های جامعه نیز توجه دارد. این دیدگاه رئالیست، باعث شده است که منتظریان بتواند هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان را به خود جذب کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: