« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:
مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹ مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، علی محمد روستا در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان ، ضمن گرامی داشت حماسه ۹ دی ، مهمترین معیار برای هر کارشناس را اخلاق حرفه ای دانست و از اخلاق به عنوان عصاره این حرفه یاد کرد.

برگزاری مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹ مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

علی محمد روستا توصیه هایی نیز به کارشناسان جدید داشتند و عنوان کردند که تحت هیچ شرایطی احساساتی برخورد نکرده و در پرونده های ارجاعی ضمن توجه به واقعیت و ابعاد فنی،خود را وامدار هیچ شخصی نکنند و معاینه فنی محل متنازع فیه را میدانی انجام دهند.

معاون محترم هماهنگی امور استانداری با برشماردن مواردی از ابتلائات و مشکلات مرکز از ناعادلانه بودن رویه فعلی در ارجاعات برخی از نهادها اظهار گلایه کرد و افزود: به تعدادی از پرونده های شاخص ورود شده و کاشف بعمل آمده که اکثر پرونده ها به تعداد مشخص و خاصی از کارشناسان ارجاع شده و این موضوع برای ما قابل پذیرش نیست.

روستا افزود: اگر چه کارشناسان غالباً به عنوان بازوان توانمند دستگاه قضایی شناخته می شوند، اما در حقیقت نظریه های کارشناسی یکی از مهمترین مستندات جهت صدور آراء قضات هست و از اینرو کارشناسان باید با ارائه گزارشات مستدل و متقن کمک بسیاری به دولت و صیانت از بیت المال کنند.

ایشان به موضوع اطاله دوره کارآموزی مرکز هم گریزی زد و افزود:مدت کارآموزی تقریبا ۴ ساله برای کارشناس با هر توجیهی طولانی بوده و ضمن تعبیر جالب این موضوع به  زیاده روی در امور موجه اظهار نمود: برای مجموعه هایی که ذیل قوه قضاییه فعالیت می کند زیبنده نیست که در امورات مهم خود دچار اقدامات رسوبی باشند زیرا تاخیر بیش از حد ضمن از دست دادن ابتکار عمل، حس ناامیدی را به جامعه هدف تزریق می کند.

همچنین ایشان از کارشناسان خواستند که حتما از ابزارهایی که قانون و عرف در اختیار آنها قرار داده حداکثر استفاده را نموده و سعی کنند با ارتباط موثر با وکلاء محترم پرونده ها، شان و جایگاه حرفه کارشناسی حفظ شود و به کارشناسان توصیه نمود که هر گونه ترک فعل و قصوری را به قاضی پرونده گزارش دهند.

در پایان ایشان ضمن تبریک به کارشناسان جدیدالورود از معاون محترم قضایی درخواست نمود تا در خصوص رعایت تعرفه قانونی حق الزحمه کارشناسان خصوصا در امورات تخصصی توصیه های لازم را به همکاران قضایی خود داشته باشند.

در پایان از تعدادی از کارشناسان نمونه و برتر استان در حضور مقامات قضایی و هیات مدیره مرکز و کانون وکلاء و کارشناسان استان تقدیر بعمل آمد.

برگزاری مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹ مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

برگزاری مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۹ مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: