« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد؛
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث 5 هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

احداث ۵ هزار خوابگاه متاهلی در کشور تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، محمدعلی زلفی‌گل در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: تا پایان سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: علاوه بر این تعداد دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر کلنگ‌زنی شده شده و عملیات احداث آن بزودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم تعداد ۵ هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: طی دوسال خدمت دولت آیت‌الله رئیسی احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم آمایش آموزش عالی، بازگشت دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، گفت: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که خواسته رهبری است، ایشان فرمودند وظیفه دانشگاه‌ها تولید علم و عالم و جهت‌دهی به علم و عالم است که در تلاش هستیم منویات رهبری عملیاتی شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، خاطرنشان کرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه‌ها این اتفاق را برای ما رقم زدند لذا اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: