« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور با بیان این‌که ظلم تاریخی عدم تخصیص آب به کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد، از روحانی درخواست کمک کرد

 به گزارش آوای دنا ،در بخشی از این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است:
- آقای رییس جمهور چگونه می­توان باور کرد آب سد کوثر در منطقه گچساران با طی هزار کیلومتر جهت سایر نقاط کشور انتقال یافته ولی شهرستان یکصد و پنجاه هزار نفری گچساران و شهرهای دهدشت، لنده، چرام، باشت و بهمئی هنوز قطره ای از این آب گوارا بهره ­مند نشده­ اند و سایر استان ها و نقاط دور­دست به هر دلیلی در گذشته در اولویت قرار گرفته اند و این تبعیض ادامه دارد.

- سد کوثر در شهرستان گچساران احداث شده و این سد دارای مخزن ٥٨٠ میلیون متر مکعبی می­باشد. برای استان فقط ١٤٠ میلیون متر مکعب تخصیص داده شده است و طبق صورتجلسات مکرر با وزیر و معاونین آن مقرر گردید جهت آب شرب و صنعت منطقه ٨٣ میلیون متر مکعبِ دیگر آب اختصاص داده شود. اخیراً وزارت نیرو قصد بر بی ­توجهی به این قرار و دادن تخصیص آب به دیگر نقاط کشور و برای طرح­های مشابه دارند که این به معنی تداوم ظلم آشکار به آتیه مردم این منطقه محروم می ­باشد.

- میزان روان ­آب استان در حوضه مارون ٢٥٠٦ میلیون متر مکعب است. حداقل نیاز استان از این حوضه ١١٨٣ میلیون متر مکعب برای برداشت­های فعلی و نیازهای طرح­های اجرایی و مطالعاتی می­ باشد. آیا سزاوار است در شرایطی که فقر و محرومیت مردم مظلوم شهرستان کهگیلویه از تمامی رسانه ­های ملی و بین المللی طرح می ­شود حق این مردم ادا نشده و روان ­آب این منطقه به دیگر نقاط کشور منتقل شود.

- سد تنگ سرخ و خرسان هم وضعیت بسیار نامناسب­تری از این طرح­ها دارد که با روشن شدن وقایع و مطلع شدن مردم از حقوق خود شاهد نارضایتی شدید از سوی مردم شریف منطقه بویراحمد می باشیم.

جناب آقای رییس جمهور پس از پیگیری­های مکرر و اعلام و اثبات ظلم تاریخی به منطقه محروم استان کهگیلویه و بویراحمد که به فرمایش مقام معظم رهبری دارای فقر مزمن می ­باشند ضرورت دیدم در اجرای وظایف قانونی خود موضوع احقاق حق مردم را به جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور منتقل گردیده و با این یادداشت مردم شریف این منطقه را نسبت به حق خود و فرزندانشان آگاه کرده و از حضور جنابعالی درخواست نمایم با دستور اکید به معاون اول محترم رییس جمهور دستور فرمایید با تشکیل جلسه با حضور دیگر مقامات ذیربط از ادامه اقدامات قبلی جلوگیری به عمل آورده و وزارت نیرو مکلف به اجرای صورتجلسات و قول­های قبلی خود گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: