« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
دکتر خادمی:با تلاش وپیگیری به عمل آمده در وزارت و راه شهرسازی اجرای طرح های نیمه کاره مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد شتاب می گیرد

 به گزارش آوای دنا به نقل از روابط عمومی استانداری ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کمبود اعتبار و مطالبات پیمانکاران را مشکل اصلی مسکن مهر در این استان برشمرد و افزود: دکتر آخوندی وزیر راه شهرسازی در سفر خود درهفته دولت به این استان ومهندس مهرآبادی در نشست شورای مسکن استان برای رفع مشکلات مسکن مهر قول مساعد داده اند.

دکترخادمی، عدم تکمیل مراحل ساختمانی، محوطه سازی، برخی خدمات آب وفاضلاب، برق، گاز، راه، مدرسه ومسجد را مشکلات سایت های مسکن مهردر سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران برشمرد و تاکید کرد: این پروژه ها با همه مشکلات آن باید مورد توجه قرار گیرد و با تخصیص اعتبار تکمیل شوند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هم با بیان وضعیت نابسامان مسکن مهر در این استان گفت: مسکن مهر طی سال گذشته  دچار سردرگمی قرار گرفته و جواب قانع‌ کننده‌ای برای متقاضیان آن نیست.

مهندس پژمان نیک‌اقبالی افزود: نوعی دوگانگی در مسکن مهر شهرهای استان وجود دارد بطوریکه دو سایت مسکن در کنار هم یکی واگذار شده است و دیگری نیمه کاره مانده‌ است.

به گفته وی، پیمانکارانی که کار خود را زودتر از همه به اتمام رسانده اند، خواهان مطالبات خود هستند.

وی یادآور شد: در برخی سایت های مسکن مهرانشعاب آب، برق، گاز ساخت محوطه‌ و مکان‌های تفریحی مسکن‌های مهر به دلیل نبود اعتبار بلاتکلیف است.

نیک اقبالی، عدم شفافیت قراردادها میان پیمانکار و کارفرما و رعایت قانون، عدم استقبال و مازاد بودن واحدهای مسکن مهردر برخی از شهرها  را از دیگر مشکلات مسکن مهر نام برد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: چهار هزار واحد از مجموع پنج هزار و 127 واحد مسکن مهراین استان مشکل دارند.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن‌مهر استان را 85 درصد عنوان کرد و گفت: برای تکمیل آنها به250 میلیارد ریال نیاز است.

قائم‌مقام وزیرراه وشهرسازی هم گفت: رئیس‌جمهوری بیش از همه به تکمیل مسکن‌مهر و رفع مشکلات آن تاکید دارد و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص با جدیت پیگیر مسائل مسکن مهر است.

مهندس اصغر مهرآبادی افزود: با اینکه این طرح  حرکت عظیم و بزرگی برای خانه‌دار کردن مردم بود و مشکلاتی هم در پی داشت اما همه تلاش ها بر رفع موانع و تکمیل واحدهای طرح مسکن مهر در کشور می باشد.

مهرآبادی با بیان اینکه، پیشرفت مسکن‌مهر در کشوراز نظر فیزیکی 82 درصد برآورد شده است، افزود: هم اکنون ما در خصوص تکمیل مسکن‌مهر 6 هزار میلیارد تومان اعتبارات در اختیار داریم که عمده مشکلات را می تواند رفع کند.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که متقاضیان آنها چشم به راه تکمیل واحدهای خود هستند.

 به گفته وی، دو کارگروه خدمات روبنایی و زیربنایی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل و مسائل مسکن مهر را در زمینه های مختلف پیگیری می کنند.

وی به متقاضیان و صاحبان مسکن مهر و پیمانکاران پروژه های آن این امیدواری را داد که مشکلات رفع می شود و گفت: به زودی تمام مشکلات مسکن مهر این استان در این دو کارگروه مطرح می شود و تصمیات لازم برای رفع آنها صورت می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: