« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
امروز بر همگان واضح شده است که هدف از ايجاد گروه داعش ايجاد اختلاف بين فرق اسلامي و فراموش کردن مسئله ي اصلي اسلام يعني آزادي فلسطين از دست رژيم سفاک و کافر صهيونيستي است

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com :

عارف سبحانی:از عوامل شکل گيري انديشه هاي افراطي در يک جامعه مي توان به فقرفرهنگي، انحرافات عقيدتي، جهل و کم سوادي و استبداد حاکمان اشاره کرد. گسترش و رواج جريان هاي افراطي در جهان بويژه در منطقه غرب آسيا مسلماً يکي از موضوعات مهم قرن حاضر است که خطري جدي براي جامعه بشري نيز محسوب مي شود.

نکته اي که در بحث جريان هاي افراطي ما را به تامل بيش تر وا مي دارد اين است که گسترش اين افراطي گري ها اکثرا در کشورهاي اسلامي بويژه در منطقه غرب آسيا در حال وقوع است که خود، اين سوال را در ذهن ايجاد مي کند که چگونه مي شود در ديني که دين مودت و رحمت و مهرباني است چنين گروه هايي شکل ميگيرند که سربريدن و گردن زدن و رفتارهاي قرون وسطائي حرکتي طبيعي براي آنان مي شود. البته در تاريخ اسلام انديشه هايي افراطي وجود داشته که نمونه ي بارز آن خوارج است. اين گروه به دليل تفسيرهاي غلط و عدم توجه به خط قرمز هاي دين توسط عمده مسلمانان طرد شدند. کج فهمي هاي خوارج از دين باعث شد که روز به روز به سمت گمراهي پيش روند و همين کج روي ها موجب شد تا در جنگ نهروان از دم شمشير امام علي(ع) بگذرند.

آنچه که امروز رسانه هاي غيرمسلمان شرق و غرب با تمام شوق و ذوق به مردم جهان ارائه مي دهند، تصاوير قتل و کشتار کودکان و مردم بي گناهي است که هر روز در کشورهاي اسلامي اتفاق مي افتد و نتيجه آن جز تلقين تصويري زشت و خشن ازاسلام در ذهن مخاطبانشان نيست. اسلام خشن و تروريستي که باعث و باني آن همين گروه هاي تکفيري و افراطي هستند که به طور مستقيم توسط رژيم صهيونيستي و کشورهاي غربي ايجاد و مورد حمايتهاي لجستيکي، تسليحاتي و مالي آنان قرار مي گيرند. از جمله گروه هاي تروريستي که روز به روز دامنه فعاليتشان گسترده تر مي شود؛ مي توان به بوکوحرام و الشباب در آفريقا و القاعده و داعش در خاورميانه اشاره کرد. گروه هايي که تنها لباس دين بر تن کرده اند و ذره اي از باطن اسلام، اين دين مودت و مهرباني در آنها نيست که اين خود، مصداق بارز سخن امام خميني(ره) است که مي فرمايند: « امروز جامعه مسلمين طوري شده که مقدسين ساختگي جلوي نفوذ اسلام و مسلمين را مي گيرند و به اسم اسلام به اسلام صدمه مي زنند.(ولايت فقيه (حکومت اسلامي)، امام خميني(ره) ص 143-146)

ازجمله مهمترين گروه هاي افراطي که بسياري از اوقات، جناياتش تيتر يک بسياري از رسانه هاي دنيا است، داعش يا همان دولت اسلامي عراق و شام است. بعد از سقوط صدام در حمله آمريکا به عراق، با دستور بن لادن شخصي به نام زرقاوي مأمور تشکيل شاخه القاعده در عراق مي شود که او هم اين کار را انجام داد ولي در سال 2006 کشته شد. ساليان بعد ابوبکرالبغدادي از سوي القاعده به عنوان امير دولت اسلامي عراق انتخاب شد. با آغاز بحران سوريه ابوبکر البغدادي به يکي از اطرافيانش به نام ابومحمد جولاني دستور تشکيل شاخه اي ديگري از القاعده در سوريه را داد. پس از تشکيل القاعده در سوريه اختلافات فاحشي در بين جولاني و البغدادي شکل گرفت که همين امر باعث شد تا بغدادي به سوريه برود و دو شاخه عراق و شام را ادغام کرده و خود را امير دولت اسلامي عراق و شام(داعش) بخواند که اين آغاز ظهور جنايت هاي وحشيانه اي بود که امروز در غرب آسيا مي بينيم. اين گروه با ادعاي مبارزه با آمريکا و ناتو در عراق تشکيل شد؛ اما با گذشت زمان معلوم شد که نه تنها به جنگ با آمريکايي ها نرفتند بلکه با راه اندازي جنگ مذهبي در عراق عامل قتل هزاران عراقي شدند به طوريکه تا سال 2013 بيش از 9500 نفر از عراقي ها در بمب گذاري‌هاي اين گروه کشته شدند که اينها همه ماحصل جنايت‌هاي اين گروه‌ها بود.

اين گروه بعد از مدتي اعلام کرد که در عراق با چهار گروه جنگ مي‌کنند، گروه اول صليبيون يا همان ناتو و نيروهاي آمريکا، دوم صفويون يا همان شيعيان ايراني در عراق، سوم رافضيون که شيعيان عراق را تشکيل مي‌دهند و مرتدين که اهل سنتي هستند که با اين گروه همکاري ندارند. اقدامات وحشيانه ي اين گروه به اندازه اي شدت گرفت که حتي طرفداران و حاميان اصلي اين گروه خونخوار از جمله انگليس خبيث ، آمريکا و عربستان سعودي هم اقدامات اين گروه را در ظاهر تقبيح کردند. به عنوان مثال در جنايت اسپايکر اعضاي سفاک داعش بيش از 1700 نيروي در حال آموزش نظامي زير 22 سال را در پايگاه اسپايکر به قتل رساندند . اين جنايت عظيم در حالي اتفاق افتاد که صداي هيچکدام از گروه هاي حامي حقوق بشر و سازمان ملل در نيامد.

از جمله نکات قابل تامل در درگيري هاي عراق و گروه داعش مي توان به سقوط زود هنگام و چند ساعته ي موصل به عنوان دومين شهر بزرگ عراق و بزرگترين شهر سني نشين عراق اشاره کرد، اين مهم در حالي اتفاق افتاد که شهرکوچک آمرلي توانست در برابر 8 ماه محاصره آب و غذا و دارو و درگيري هاي شديد با اين گروه مقاومت کند و سرانجام به پيروزي برسد.

آمريکا و هم پيمانان حامي اين گروهک بعد از پيروزي هاي ارتش و مردم عراق در برابر اين گروه تروريستي در ظاهر اقدام به ايجاد ائتلاف ضد داعش کردند اما نکته قابل تامل در اين ماجرا اين است که بعد از آغاز حمله هاي محدود اعضاي اين ائتلاف به مواضع داعش شاهد تقويت اين گروه و پيشروي آنها در برخي قسمت هاي عراق بوديم به عنوان مثال در محاصره ي شهر کوباني در کمال ناجوانمردي نيروهاي آمريکايي سلاح ها را از طريق آسمان به نيروهاي داعش ميفرستادند و اين خود گواه حمايت شيطان بزرگ از اين گروه تروريستي است.

امروز بر همگان واضح شده است که هدف از ايجاد گروه داعش ايجاد اختلاف بين فرق اسلامي و فراموش کردن مسئله ي اصلي اسلام يعني آزادي فلسطين از دست رژيم سفاک و کافر صهيونيستي است . البته با توکل به خدا و بيداري ملت هاي مسلمان اين نقشه ي مستکبرين عالم خنثي خواهد شد و با تسريع در روند مسلح شدن کرانه ي باختري، رژيم صهيونيستي روز به روز به فرجام قطعي خود يعني نابودي و سقوط در دره ي نيستي نزديک خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: