« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
ما اقدامات تروریسی را محکوم می کنیم. خود ما از بزرگترین قربانیان تروریسم هستیم، اما نسبت به احقاق حقوق تمامی ادیان الهی مخصوصاً مسلمانان که در فرانسه تعدادشان کم نیست هم کوتاه نخواهیم آمد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به هتک حرمت پیامبرگرامی اسلام ازسوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: این حرکت فرانسه ثابت می‌کند که غربی‌ها در تمامی عرصه‌ها، چه در مذاکرات و چه در تحریم ها و حتی کاهش قیمت نفت که حاصل همفکری همه استکبار است، به نتیجه نرسیده اند و این اقدامات نشان دهنده عجز و شکست غرب در این اتفاقات است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:این اولین بار نیست که نشریات غربی اقدام به توهین به پیامبر اسلام می کنند اما امیدواریم که دیگر درس گرفته باشند و این آخرین اقدام آنها باشد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همبستگی کشورهای اسلامی هم باید نسبت به این اتفاق موضع داشته باشند و هر چه بیشتر در همبستگی مسلمانان جهان در حمایت از اسلام و پیامبر عظیم الشان و قرآن کریم تلاش کنند. بنابراین انتظار می‌رود که همه دنیا در یک حرکت جمعی و با قدرت وارد این عرصه شده و با این اقدامات مقابله کنند تا پیشگیری از اقدامات احتمالی شبیه به این در آینده هم بشود.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو در 7 سپتامبر سال جاری پس از انتشار کاریکاتور موهون در مورد پیامبر اسلام (ص) مورد هدف حمله تروریستی قرار گرفت. مسئولیت حمله را القاعده یمن پذیرفت. این اتفاق موجی از نقد ها را به همراه داشت. کشورهای اسلامی که پیش از این خواستار توقف چاپ نشریات موهون بودند ، این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی این حمله را محکوم کرد و خواستار تلاش جهانی برای توقف اقدامات تروریستی شد. در بسیاری از کشورهای مسلمان نیز محکومیت این اقدام تروریستی ابراز اما راهپیمایی‌های جدی نیز در محکومیت چاپ و انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (ص) برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: